Webcast (2018)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Paul McGhie
met Samantha Redford, Joseph Tremain en Nicola Wright

Samen met haar beste vriend Ed ziet filmstudente Chloe een hysterisch meisje uit het huis van de buren rennen. Vrij snel daarna wordt het meisje weer door iemand naar binnen gehaald. Volgens de buren is het meisje aan het herstellen van een drugsverslaving, maar Chloe en Ed hebben daar hun twijfels over.

avatar van EVIL '84
Redelijke thriller. Opbouw van het verhaal duurt wat lang voordat er daadwerkelijk wat gebeurde. Een jong stel is bezig met het maken van een docu over een verdwenen meisje. Nadat er een meisje in paniek uit het huis van de buren komt gerend raakt het stel in een mysterie verwikkeld waar een hoop bekende buurtbewoners bij betrokken zijn. Al snel komen ze in aanraking met een mysterieuze sekte (die de term ''flower power'' wel erg letterlijk neemt ) die bezig is met een soort verjongingsritueel. De film moest het vooral van het laatste kwartier hebben en werd nergens echt eng, ik vond het meer een thriller dan een horrorfilm. Aardig om eens te zien maar meer ook niet. Het is geen bijzondere film die me zal bijblijven.