Mercy Black (2019)

Horror / Mystery

geregisseerd door Owen Egerton
met Daniella Pineda, Elle LaMont en Janeane Garofalo

Marina Hess komt, na 15 jaar in een psychiatrische inrichting te hebben gezeten voor het verwonden van een klasgenote tijdens het oproepen van de geest van Mercy Black, weer thuis om bij haar zus en haar neefje te gaan wonen. In Marina's 15-jarige afwezigheid is de mythe van Mercy Black echter viraal gegaan en vooral haar neefje lijkt erg geïnteresseerd te zijn in het verhaal. Marina moet nu haar verleden onder ogen zien om haar neefje uit de handen van Mercy Black te houden.

Binnenkort op Netflix.

avatar van Phoenix Phaedra
Vannacht gekeken, vond het een aardig wegkijk filmpje maar niet bijzonder. De effecten waren, tja, zoals je ze vaker tegen komt, maar de spanning zat er verder wel lekker in. Mercy Black zelf deed me echter wel wat denken aan een uitgewoonde vogelverschrikker, à la Halloween Jack. Het einde kon me helaas niet bekoren.

avatar van umbra
Keek al bij al nog lekker weg en zat wel wat spanning in, maar zeker niet het creepy gevoel dat je wenst bij dergelijke films, het was allemaal net niet. Middelmaat troef dus en Mercy Black zag er indd maar povertjes uit Blumhouse heeft al beter werkjes afgeleverd. De bijhorende 5/10 is z'n deel.

avatar van Comethazine
Zeker niet slecht, kijkt wel goed weg. Er had naar mijn gevoel alleen meer uitgehaald kunnen worden en het einde vond ik eigenlijk wat zwak. Maar wel een voldoende.

avatar van joolstein
De lijst van Urban legendes en mythes is lang en groeit nog steeds. Op internet zijn ze heden ten dage ook te vinden in de vorm van zogenaamde; Creepypasta's. Nu is het al bijna wachten op een film over 'Momo' nadat we recentelijk zijn voorganger in de film 'Slender Man' hebben gezien. De 'roem' van Slender Man werd mede veroorzaakt" door de Waukesha Stabbing" En Regisseur Owen Egerton gebruikt de basisdetails van dit tragische geval om er zijn eigen niet-bestaande Urban legend over;'Mercy Black' mee te creëren. Jammer genoeg, maakt hij er een standaard spookshow van en slaagt de film er niet in om erg overtuigend te zijn! Te lang probeert de film het met de spanning of 'Mercy Black' nu een psychische aandoening of toch een echt bestaande entiteit is. De Urban legend is daarbij ook te slecht uitgewerkt, om echt indruk te maken. Het maakt van de film vooral een onopvallende thriller die alleen in de derde act een paar verrassingen bezit. Helaas moet ik concluderen dat de film een gemakzuchtige studio-horrorfilm is die er niet in slaagt iets interessant te doen en teveel vertrouwt op elk denkbare horror-cliché.