The Bad Seed (2018)

Drama / Mystery

geregisseerd door Rob Lowe
met Rob Lowe, Mckenna Grace en Patty McCormack

Een alleenstaande vader denkt dat hij de controle heeft over zijn dochter Emma. Hij begint echter te twijfelen wanneer er op haar school iets vreselijks gebeurd. De vader krijgt het vermoeden dat het voorbeeldige gedrag van zijn dochter een façade is en denkt dat zij betrokken is bij het incident. Na enkele andere vreemde gebeurtenissen blijkt dat de vader het bij het juiste eind had. Hij zal er alles aan moeten doen om Emma te stoppen.

avatar van Spartaan1986
Remake van The Bad Seed (1956)

Ondanks dat de film op Lifetime (het RTL8 van Amerika) in première gaat en de meeste films daar vrij beroerd zijn ben ik wel benieuwd naar deze. Rob Lowe neemt niet alleen de hoofdrol op zich maar heeft de film ook geproduceerd en geregisseerd.

avatar van Daan258
Klinkt niet slecht.

avatar van mikey
is gelukkig al eens in de J80 geremaked: The Bad Seed (1985)

avatar van schenkowiets
Goede spannende thriller die me erg aan Case 39 deed denken.

avatar van Corcicus
Er zit voldoende spanning in de film en deze wordt goed gedragen door gedegen acteurs. Zeker de moeite waard.

avatar van arno74
Een remake met een degelijk verhaal die ik niet kende en me nieuwsgierig maakt naar eerdere en vermoedelijk betere versies. Niet dat deze slecht is, maar ondanks het acteertalent van Mckenna Grace, die ik kende van het prachtige Gifted (2017), is ze hier echter niet zo goed gecast, in de zin dat ze niet eng genoeg uitziet voor deze film, al lijkt de poster gefotoshopped om haar enger te doen lijken. Kleine 3*

avatar van Spartaan1986
Mckenna Grace speelt een sublieme rol als 'evil' kind. Lowe is wat minder als sullige vader, maar de rest van de cast deed het naar behoren. Spannend is de film zeker, helaas soms ook wat ongeloofwaardig en voorspelbaar. De film vermaakt wel, duurt niet al te lang maar voegt ook weinig toe aan de al bestaande psycho-thrillers. Hij deed mij het meest denken aan de film Mikey uit 1992, zeker op het einde.

avatar van umbra
Goeie thriller met Mckenna Grace als 'evil kid' en dat doet ze met verve, love that kid ? Rob Lowe als de vader vond ik wat minder presteren. Volledig m'n ding dit soort films. En da klein evil lachske op het eind, jullie zijn nog niet klaar met mij bwahaaaa? 7/10

avatar van schenkowiets
schenkowiets schreef:
Goede spannende thriller die me erg aan Case 39 deed denken.
Kan trouwens niet begrijpen dat deze film zo weinig stemmen heeft,ook op IMDb