The Trade (2018)

1 stem

Documentaire
262 minuten (miniserie, 5 delen)

geregisseerd door Matthew Heineman

Weelderige groene heuvels met velden vol rozerode bloemen. De lokale bevolking is ze aan het oogsten, een idyllisch plaatje. Tot de machinegeweren in beeld komen. Dit is papaverland in de Mexicaanse deelstaat Guerrero, een van de grootste leveranciers van heroïne. Eindbestemming: de Verenigde Staten. Daar is heroïneverslaving een ware epidemie: er sterven meer Amerikanen door een overdosis dan door een auto-ongeluk. Deze documentaire geeft een genuanceerd en ontluisterend beeld van de hele heroïnecyclus, van Guerrero, Mexico tot Columbus, Ohio.

avatar van kleez
‘Vermakelijke’ docu. Twijfel tussen 3,5 / 4 sterren.