How Big Is the Galaxy? (2018)

Rusland / Estland
Documentaire

geregisseerd door Ksenya Elyan

Het gezin Zharkov, bestaande uit vader, moeder en twee zoontjes, behoort tot de Dolganen, een van de laatste inheemse volken die een nomadisch bestaan leiden in het afgelegen uiterste noorden van Siberië. Voorheen was het gebruikelijk dat kinderen naar kostschool gingen, waar ze vervreemdden van hun familie en cultuur, maar tegenwoordig kunnen gezinnen een door de Russische autoriteiten gestuurde leerkracht in huis nemen, zodat de kinderen thuis kunnen leren. In deze film staan de zevenjarige Zakhar en zijn oudere broer Prokopy centraal. Zakhar start in het eerste leerjaar, onder leiding van de jonge, maar serieuze juf Nelly.