Santiago, Italia (2018)

Italië / Frankrijk / Chili
Documentaire

geregisseerd door Nanni Moretti
met Nanni Moretti

Na de staatsgreep van generaal Pinochet in 1973 speelde de ambassade van Italië in Santiago een belangrijke rol bij het helpen van de tegenstanders van het regime. Er werden velen van hen aan Italië uitgeleverd. Door middel van getuigenissen vertelt de documentaire het verhaal van hoeveel levens gered zijn dankzij een paar Italiaanse diplomaten.

avatar van Djumbo
gezien op DVd (Nov 2019)
Won prijzen op volgende filmfestivals
David di Donatello Awards 2019
Gijón International Film Festival 2019