Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Yao (2019)

Frankrijk / Senegal
Komedie / Drama

geregisseerd door Philippe Godeau
met Omar Sy, Lionel Louis Basse en Fatoumata Diawara

Vanuit zijn dorp in het noorden van Senegal staat de 13-jarige jongen Yao klaar om zijn held te ontmoeten: Seydou Tall, een beroemde Franse acteur. Wanneer hij uitgenodigd wordt om zijn nieuw boek te promoten, gaat Seydou voor het eerst naar zijn land van herkomst. Om zijn droom te vervullen legt de jonge Yao 387 kilometer af om in zijn eentje naar de hoofdstad te reizen. Onder de indruk van dit kind besluit de acteur zijn verplichtingen te ontvluchten en hem naar huis te vergezellen.