Yao (2018)

Frankrijk / Senegal
Komedie / Drama

geregisseerd door Philippe Godeau
met Omar Sy, Lionel Louis Basse en Fatoumata Diawara

Vanuit zijn dorp in het noorden van Senegal staat de 13-jarige jongen Yao klaar om zijn held te ontmoeten: Seydou Tall, een beroemde Franse acteur. Wanneer hij uitgenodigd wordt om zijn nieuw boek te promoten, gaat Seydou voor het eerst naar zijn land van herkomst. Om zijn droom te vervullen legt de jonge Yao 387 kilometer af om in zijn eentje naar de hoofdstad te reizen. Onder de indruk van dit kind besluit de acteur zijn verplichtingen te ontvluchten en hem naar huis te vergezellen.

avatar van K. V.
Niet echt een bekende film, maar toch wel de moeite om eens gezien te hebben.
Omar Sy is alweer de goedlachse, vrolijke man die samen met de jongen een toffe roadtrip beleeft. Je krijgt er een instant vakantiegevoel bij.
Three Little Birds van Bob Marley is perfect bij deze film.
Verder is de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.
Heb me er alvast niet mee verveeld.