Pause (2018)

Cyprus / Griekenland

geregisseerd door Tonia Mishiali
met Stella Fyrogeni, Andreas Vasileiou en Popi Avraam

De huisvrouw Elpida zit vast in een liefdeloos huwelijk met een autoritaire en harteloze man. Bovendien wordt ze met de eerste tekenen van de menopauze geconfronteerd. Als dat nog niet erg genoeg is ervaart ze, naast de fysieke veranderingen, ook een kentering in haar perceptie. Feit en fictie zijn nog moeilijk van elkaar te onderscheiden. Gevaarlijk, zeker wanneer er geweld aan te pas komt.