Jefe (2018)

Spanje / Portugal

geregisseerd door Sergio Barrejón
met Luis Callejo, Juana Acosta en Carlo D'Ursi

César is de typische baas die iedereen haat. Degenen die hem benaderen doen dat uit pure eigen interesse. Niemand wil hem de waarheid vertellen en niemand waardeert hem. 's Nachts wordt er blijkbaar weinig gewerkt. Maar dat is nog maar het begin van de problemen waarmee deze zakenman wordt geconfronteerd. Hij merkt hoe zijn leven wankelt wanneer hij wordt verraden door zijn partners en uit het huis van zijn vrouw wordt gegooid. Verschanst in zijn kantoor probeert hij te voorkomen dat hij helemaal ten onder gaat. Gelukkig is er iemand die hem niet in de steek laat: hij heeft een geweldige bondgenoot: Ariana, de schoonmaakster van de nachtploeg.

Vanaf 26 oktober te zien op Netflix.

avatar van david bohm
Een aangenaam filmpje dat gedragen wordt door de heer Callejo. Die in de film sympathieker wordt neergezet dan in bovenstaande synopsis.
Verhaal heeft weinig om het lijf waardoor het op un momento dado begint te slepen. Maar niet lang daarna volgt de ietwat voorspelbare ontknoping.
Redelijk, vooral door de hoofdrolspeler.