ad

Genre: Familie / Sport

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Louise Alston

Met onder meer: Sofia Wylie, Gemma Chua-Tran en Ashleigh Ross

IMDb beoordeling: 5,2 (536)

Releasedatum: 11 april 2019

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Back of the Net

"Out of the classroom and onto the pitch."

Cory Bailey is geïnteresseerd in wetenschap. Ze stapt in een verkeerde bus en komt aan op de "Harold Soccer Academy", waar zij gedwongen wordt deel te nemen aan een voetbalopleiding. Corey is niet onder de indruk van de andere scholieren, maar kan het wél goed vinden met haar gastvrije kamergenoot en maakt al vlug nieuwe vrienden. Samen met haar team zal Cory het binnenkort op moeten nemen tegen Evie, een veelbelovend voetbaltalent.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Shadowed

Shadowed

Tja.

Kinderfilms, het is toch altijd wel riskant om ze op wat oudere leeftijd op te zetten. Ik heb ook geen idee hoe ik op deze film ben gekomen tijdens mijn surfen op Netflix. Maar aangezien tienerfilms vaak nog wel potentieel talent bevatten is een kijkbeurt het wel waard.

Maar ja, goed is het zeker niet. Met kinderfilms of jeugdfilms mag je soms wel wat dommer zijn in je schrijfwerk, maar dit is toch wel net wat te lui en simpel geschreven. Alles is regenbogen & eenhoorns in deze film en als je dat te veel doorhaalt krijg je natuurlijk niet al te best resultaat.

Acteerwerk is voor de rest nog wel redelijk. Wylie is in ieder geval opvallend goed. Straalt ook heel veel plezier uit. Coupland mag ook zeker genoemd worden. Een wat simpele rol, en soms ziet ze er wat verdwaald uit in de achtergrond, maar slecht is het niet. De rest van de cast is toch wel wat te nerveus en onzeker, wat de potentie wat laat liggen.

Voor de rest slecht uitgedachte film die te simpel en lui nadenkt over zijn verhaal. Boodschap wordt er soms wat te geforceerd heen geroeid, en de sound editing mag ook nog wel wat meer aandacht hebben hier en daar. Een paar sound effects klinken toch vaak ongemakkelijk hard boven anderen uit.

Voelde me soms ook wat ongemakkelijk in hoe vrolijk deze film eigenlijk is. Alles komt wat afgeraffeld en geforceerd over. Maar het is vooral het schrijfwerk en de wat makke regie die het integraal doen laten zaken. Qua acteerwerk heeft het nog wel potentie, en ja, het kijkt nog wel aardig weg.