Coincoin et les Z'Inhumains (2018)

Alternatieve titel: Coincoin and the Extra-Humans

Frankrijk
200 minuten (miniserie, 4 delen)

geregisseerd door Bruno Dumont
met Alane Delhaye, Bernard Pruvost en Philippe Jore

Coincoin verblijft aan de Côte d’Opale en woont samen met zijn jeugdvriend Fatso de vergaderingen van de nationalistische partij bij. Zijn oude liefde, Eva, heeft hem verlaten voor Corinne. Wanneer een zwarte smurrie in de buurt van de stad om een onbekende reden uit de hemel valt, beginnen de inwoners zich plotseling heel vreemd te gedragen. Samen met Kapitein Van Der Weyden en zijn loyale assistent Carpentier stellen Coincoin en Fatso een onderzoek in. Het blijkt van buitenaardse oorsprong te zijn.

Ik hoop dat dit ook in Nederland uit gaat komen. Ik moest al lachen toen ik las dat er iets buitenaards in voorkomt. Bij de trailer lag ik dubbel.