The Kindness of Strangers (2019)

1 stem

Denemarken / Canada / Zweden / Frankrijk / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Thriller

geregisseerd door Lone Scherfig
met Zoe Kazan, Andrea Riseborough en Tahar Rahim

Moeder Clara poogt haar mishandelende echtgenoot te ontlopen. De verlegen arts Alice heeft haar nieuwe roeping gevonden in het leiden van een therapiegroep. Marc is een voormalig veroordeelde die zich heeft opgewerkt tot restaurantmanager. Jeff is een wanhopige man op zoek naar werk. De advocaat John heeft weinig zelfvertrouwen en Timofey is restauranteigenaar en de kleinzoon van Russische immigranten.

avatar van GordonShumway
Aan acteur Bill Nighy probeer ik me niet storen; altijd dezelfde gebaartjes en grimas. Met de rest van de cast had ik geen moeite.
De 5,2 op de imdb vind ik te laag. Allicht is dit een zgn tearjerker en het einde is typisch amerikaanse. Toch heb ik met veel plezier naar deze film gekeken. Als een film cq cast het medeleven van een kijker weet op te wekken, dan is er wat mij betreft goed werk geleverd.
3,5 ster wat mij betreft (hoewel ik niet weet hoe ze uit te delen, blijkbaar niet intuïtief genoeg voor mij).