• 8.299.695 stemmen

The Kindness of Strangers (2019)

Drama / Thriller | 112 minuten

Genre: Drama / Thriller

Oorsprong: Denemarken / Canada / Zweden / Frankrijk / Duitsland / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Lone Scherfig

Met onder meer: Zoe Kazan, Andrea Riseborough en Tahar Rahim

Plot The Kindness of Strangers

Moeder Clara poogt haar mishandelende echtgenoot te ontlopen. De verlegen arts Alice heeft haar nieuwe roeping gevonden in het leiden van een therapiegroep. Marc is een voormalig veroordeelde die zich heeft opgewerkt tot restaurantmanager. Jeff is een wanhopige man op zoek naar werk. De advocaat John heeft weinig zelfvertrouwen en Timofey is restauranteigenaar en de kleinzoon van Russische immigranten.

imageimage

avatar van GordonShumway

GordonShumway

Aan acteur Bill Nighy probeer ik me niet storen; altijd dezelfde gebaartjes en grimas. Met de rest van de cast had ik geen moeite.

De 5,2 op de imdb vind ik te laag. Allicht is dit een zgn tearjerker en het einde is typisch amerikaanse. Toch heb ik met veel plezier naar deze film gekeken. Als een film cq cast het medeleven van een kijker weet op te wekken, dan is er wat mij betreft goed werk geleverd.

3,5 ster wat mij betreft (hoewel ik niet weet hoe ze uit te delen, blijkbaar niet intuïtief genoeg voor mij).

BBarbie

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp eerlijk gezegd de lage waarderingen op IMDb niet zo. Toegegeven het is een emotioneel, om niet te zeggen sentimenteel verhaal maar ik kan dat wel hebben in het licht van de toenemende daklozenproblematiek, in Amerika in het bijzonder. Mooi om te zien dat de verlichting uiteindelijk komt van mensen, die het zelf ook niet breed hebben.

Tenslotte vind ik het altijd de moeite waard om Zoe Kazan (Elia’s kleindochter) aan het werk te zien.