Detective K: Secret of the Lost Island (2015)

Alternatieve titels: Joseon Myeongtamjeong: Sarajin Nobeui Ddal | 조선명탐정 : 사라진 놉의 딸

1 stem

Zuid-Korea
Komedie / Actie

geregisseerd door Suk-Yoon Kim
met Myung-min Kim, Dal-su Oh en Yeon-hee Lee

Joseon (Korea), 1895. De economie van Jeonjo’s koninkrijk wordt ernstig verstoord omdat onbekenden valse zilverstaven in omloop brengen. Dat bericht bereikt ook meester-speurder Min Kim, die met zijn makker Seo-pil verbannen is naar een afgelegen eiland. Op een dag zwemt een jong meisje naar het eiland om Kim te vragen op zoek te gaan naar haar jongere zusje, die spoorloos verdwenen is net als honderden andere kleine meisjes. Al gauw vermoedt Kim, dat er mogelijk een verband bestaat tussen de verdwenen kinderen en de illegale zilverstaven.

Heerlijke actiekomedie met legio kolderieke scènes. Hier en daar zitten er gaten in het verhaal, maar dat doet er weinig toe want dat is van ondergeschikt belang. De talloze grappige scènes, afgewisseld met een paar stevige knokpartijen, zorgen voor een kostelijk geheel. Erg vermakelijk.