Samson (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Bruce Macdonald
met Jackson Rathbone, Rutger Hauer en Billy Zane

Een Hebreeër met enorme krachten moet in opdracht van God zijn volk uit de slavernij leiden. Nadat zijn jeugdige ambities eindigen in een tragisch huwelijk, zorgt dit er voor dat hij in conflict raakt met het Filistijnse leger. Hij krijgt vele tegenslagen te verduren, onder meer in de liefde, op zijn weg naar de overwinning.

avatar van Brix
Ziet er wat goedkoop uit in de trailer.
Hopelijk is de film beter, maar de acteur die de hoofdrol speelt heeft wel 'n raar koppie.
(Niet dat ik onze eigen Anton Geesink nu zo'n geweldige keuze vond voor dezelfde rol destijds )
Eens zien of dit kan tippen aan de versie met Victor Mature.

avatar van kirk douglas
Palestijnen ? waren het toen niet de Filistijnen?

Haha, inderdaad.

avatar van rcuppen79
Ai, dit was niet al te best!

Samson is een beetje de Bijbelse tegenhanger van Hercules. Ook een enorme krachtpatser die het in zijn eentje opneemt tegen het Filistijnse leger. En ook van Samson zijn er tig films gemaakt, waarbij de bekendste waarschijnlijk nog altijd de versie van Cecil B. Demille uit 1949 is. Hierin vertolkte Victor Mature een uitstekende rol van de mythologische krachtpatser. Het verhaal van Samson kent genoeg elementen om een goede film op te leveren. Daar zijn de makers van deze versie helaas niet in geslaagd.

Laten we beginnen met hoofdrolspeler Taylor James. Fysiek is hij zeker indrukwekkend, maar acteren gaat hem helaas minder af. Zeker aan het einde, wanneer er verwacht wordt meer drama in zijn rol te leggen, valt hij door de mand.
Dit geldt ook voor zijn tegenspeeltser Caitlin Leahy als de verleidelijke Delilah. Ze is bloedmooi , maar haar versie van Delilah is ondanks haar prachtig helderblauwe ogen vooral kleurloos.

En dan komen we op het slechtste punt van de film: acteur Jackson Rathbone als de tirannieke prins Rallah. Hoewel in deze film is hij het woord 'acteur' onwaardig, want zelden heb ik iemand zo slecht een tiran zien spelen als Rathbone hier laat zien. Die duivelse grijns continu, het geschreeuw. Het deed gewoon pijn aan mijn ogen. Dan laat Billy Zane in zijn betrekkelijk korte rol al een stuk beter zien hoe het wel moet.

Normaal kan ik films als deze best waarderen, hoe slecht ze ook mogen zijn. Het eerste uur valt nog mee, maar de tweede helft is gewoonweg belabberd. Dit komt vooral door het matige script. Pure Flix Productions was verantwoortwoordelijk voor de productie van deze film en zij maken vooral zogenaamde 'Faith Based' films. Helaas voelt het hier weer behoorlijk geforceerd aan.

Wat wel mooi is, zijn de locaties! Geschoten in Zuid-Afrika, ziet het er allemaal mooi uit. Maar voor de rest is de film visueel ook te verwaarlozen. De oude steden komen overduidelijk uit de computer gerold, en de pruiken van de acteurs en hun baarden zien er bespottelijk nep uit.

Samson laat dus geen verpletterende indruk achter.

avatar van deRappe
Ach ja....een echt niemandalletje....er kwamen best wat leuke scenes in voor.....maar een aantal....eigenlijk het meerendeel....was wel ontzettend overdreven....oftewel zwaar over the top!

De film Simson moet ‘algemeen publiek’ naar Nederlandse bioscopen trekken | Nederlands Dagblad

Nederlands Dagblad schreef:
Een Amerikaanse film over bijbelfiguur Simson is vanaf volgende week in dertien bioscopen te zien. ‘Zo kunnen christenen ook een keer naar de bioscoop.’

LOL
Die verdoemde films ook allemaal in de bioscopen.