Renegades (2017)

Frankrijk / België / Duitsland / Verenigde Staten
Actie / Thriller

geregisseerd door Steven Quale
met J.K. Simmons, Sullivan Stapleton en Sylvia Hoeks

'Renegades' volgt een team van Navy Seals dat de opdracht heeft om in een naoorlogs Europa op zoek te gaan naar een schat op de bodem van een meer. Het gerucht gaat dat deze miljoenen waard is. In een poging de lokale bevolking te helpen nemen ze het heft in eigen handen door een overval op te zetten, het goud op te halen en terug te sturen naar de rechtmatige eigenaar in een race tegen de klok.

kappeuter (moderator)
Vanaf 26 januari 2017 in de bioscoop (Independent Films)

avatar van jarno1975
The Expendables 3,5 ?

avatar van tattoobob
jarno1975 schreef:
The Expendables 3,5 ?

Misschien wel beter......al is daar niet zoveel voor nodig.

HALVE TAMME.
Stiekem nieuwsgierig!

avatar van Nick Theunis
Benieuwd naar de rol van Sylvia Hoeks.

avatar van tattoobob
Nick Theunis schreef:
Benieuwd naar de rol van Sylvia Hoeks.

Jep ik ook.

avatar van sinterklaas
Pfff Navy Seals... de naam alleen al...

avatar van Uier
PG13. .

avatar van badfans69
Budget voor deze film was 66 miljoen €

avatar van Gerlof1378
Nou voor iedereen die hier boven mij staat, en na mij komt skip deze film. Ik heb hem gisteren gezien en wat een flutfilm, echt het verhaal was wel leuk bedacht met dat goud zoeken. Maar de cast en de actie vallen zwaar tegen, echt 66 miljoen aan poeppapier jammer het had beter gekunt.

Budget voor deze film was 66 miljoen € ???

Zullen wel dollars zijn denk ik.

avatar van Left4Dead
J.K. Simmons, lijkt ook al te vallen voor de snelle snabbeltjes.
Jammer zeg.

avatar van filmkul
Matige actiefilm. Het verhaal is niet bijzonder en vrij ongeloofwaardig. Op zich kan dat best, maar deze film neemt zichzelf wel wat te serieus. De opbouw is redelijk en de film opent best aardig. Helaas stort de film daarna helemaal in. Er volgt een zeer taai gedeelte. Tegen het einde aan, wordt het nog wel even spannend, maar een knallende finale komt er niet. Het sprookjes einde is echt belachelijk voor woorden. Het acteerwerk is verder matig. Visueel kan de film er mee door. 2.0

avatar van mixmaster
Deze film is niet al te best, met een erg voorspelbaar verhaaltje en ook zeer ongeloofwaardig allemaal.
De actie is redelijk en het acteerwerk matig.

avatar van ikkegoemikke
“Can you imagine what that gold could do to help my people?
Will you help me get it?”

Je hebt films die je kan vergelijken met een rijkelijk vijfgangendiner. Je wordt eerst verwend met een smakelijke opener. Waarna zich een goedgevuld middenstuk aanbied. En vervolgens om na te genieten wordt er nog een heerlijke afsluiter aangeboden. Voldaan verlaat je het establishment en zal je er nog met veel plezier aan terugdenken. Andere films zijn als een gezellige familie picknick. Het gaat er gemoedelijk aan toe. Er zijn geen al te uitgebreide voorbereidingen. En als je erop terugkijkt, dan denk je aan gezelligheid en bepaalde levenswaardes. “Renegades” is zoals de McDonald’s. Je wordt razendsnel bediend, schranst alles zo snel mogelijk naar binnen (’t is niet voor niets fastfood) en voor je het weet ben je al vergeten wat je alweer gegeten hebt en heb je honger naar meer.

Er is ook wel iets positiefs te zeggen over deze film. Het kortstondig optreden van J.K. Simmons die op dezelfde manier acteert als toen hij als muziekleraar zijn leerlingen de huid vol schold in “Whiplash”. En de onderwater opnames in de tweede helft van de film zien er wel prachtig uit. En tenslotte is het Bosnische meisje (in het echt de Nederlandse Sylvia Hoeks) een lust om naar te kijken. Moest ik kiezen tussen haar en een lekkere schotel cevapcici, dan wist ik wel wat ik zou nemen. Nogal vanzelfsprekend dat zij een groep Amerikaanse Navy Seals kan overtuigen om een Nazi schat op te duiken in één of ander meer in Bosnië. Of was het de goudstaaf die het deed ?

Ondanks dat deze film van hetzelfde niveau is als dat van een gemiddelde televisiefilm, is het onderhoudend genoeg vol actierijke gedeeltes en met een feelgood einde. Het fragment met de tank is puur genieten. Het leek wel een modernere episode van “The A-Team” waar MacGyver voor assistentie werd gevraagd. Hadden ze enkele ronkende namen weggelaten, dan was de film helemaal vergetelheid geraakt. Maar op zijn minst zou het wat minder gekost hebben en de turnover iets voordeliger zijn uitgevallen. Heb je een verpakking popcorn op overschot en een beetje tijd te overbruggen, dan is deze film zeker de moeite waard. Maar net als bij het MacDonald menu, zal je de volgende dag al vergeten zijn wat je voorgeschoteld kreeg.

avatar van knusse stoel
Het is gewoon weer een film over een ploeg NavySeals, die avonturen beleven en dan ditmaal in voormalig Joegoslavië. Een van de hoofdpersonen kennen we al, Sullivan Stapleton, een van de personages uit de serie "Strike Back", die daarin ook een rol als militair van een elitekorps speelt en natuurlijk onze "leader of the pack" J.K. Simmons. Al met al geen slechte film maar gewoon een tussendoortje om in de woorden van ikkegoemikke te blijven.
Een 6 als waardering.

avatar van Left4Dead
Pief paf poef-verhaaltje, stoere jongetjes spelen in een gebied waar oorlog heerst.
Het is zo oud als Methusalem dit soort verhalen, een beetje puberstyle zeg maar.
Simmons had ik hoger ingeschat, maar ja... ook zijn schoorsteen moet branden.
Hij was dan ook het enige pluspuntje in dit uitbraaksel van Quale, hoogstaand wordt het nimmer.
Houd je van Seagal en/of Jean Claude van Damme troep dan zit je goed met dit standaard werkje.

De prent niet zien is mijn aanbeveling, alles op eigen risico.
Meer dan 2** kan ik hier niet aan kwijt, wel een gevoel van misbruik levensminuten rijker.

avatar van burhmahn
Prima vermakelijke actie & avontuur.
Hoogwaardig Knal & FantaFilm!
Miljoenen budget prima besteed (humanitaire inzet was sjieker geweest idd)
Weinig diepgang, hoog sentiment!
2 uur actie-genre met veel redelijk voorwerk en boze wenkbrouwen.
Uiteindelijk wappert de Amerikaanse vlag weer...
Pak je Cola & Popcorn, press play!
[2 en halve ster voor avond-vermakelijkheid en het begeleidend kaasplankje]

Niet slecht. Verhaal had ongetwijfeld een hoger budget nodig gehad, maar deze europulp is best vermakelijk en in ieder geval tig keer minder irritant dan als de Amerikaanse vakbroeders een prent over Navy Seals aanleveren. Geslaagde B film die begint als een obscure oorlogsfilm maar al vlug overgaat in een luchtig op jacht naar de schat verhaal wat je nergens serieus hoeft te nemen. Een cast vol met onbekende acteurs die ook onbekend zullen blijven, minus hopelijk Sylvia Hoeks die weer voldoet in de vrouwelijke hoofdrol van powerbabe. Ook Ewen Bremner(Trainspotting) loopt hier rond in een onbeduidende bijrol. Heb me geen moment verveeld met deze plagiaat, een no brainer waarvoor je de de lat simpelweg niet te hoog moet leggen en dan komt alles goed.

avatar van bounze
Heerlijke avonturenfilm met onze eigen Silva Hoeks. Zeker een aanrader. Regisseur/producer is Luc Besson, dus altijd leuk!

Is deze film ergens te zien of te verkrijgen?

avatar van james_cameron
Onderhoudend en bij vlagen spectaculair aktiewerkje, geschreven door Luc Besson, dat vooral imposant is op technisch gebied. Zo zien de vele onderwateropnamen er bijzonder fraai uit. Het akteerwerk, vooral dat van de mannelijke hoofdrolspelers, laat wel wat te wensen over. De plot is ook niet heel sterk, ondanks een aardige opzet. Het spectaculaire begin van de film, dat een aktiekomedie doet vermoeden, is enigszins misleidend, maar gaandeweg wordt één en ander gelukkig toch best spannend.

avatar van boemboem27
begint allemaal wat rommelig,een beetje door de vele flashbacks om het verhaaltje wat duidelijker te maken.
dat duurt gewoon even voordat de film uiteindelijk wat interessanter wordt.
het is geen hoogvlieger deze film,maar vond het geen straf om deze uit te zitten.
niet te lang niet te kort.
o ja en dan nog de niet onaardige rol van onze eigen Nederlandse Sylvia Hoeks.

avatar van john mcclane 2
Paulus83 schreef:
Is deze film ergens te zien of te verkrijgen?

Ja bij Calvé pindakaas , bij drie potten , gratis af te halen #pindakazen