Extremity (2018)

Canada
Horror

geregisseerd door Anthony DiBlasi
met Dana Christina, Dylan Sloane en Ashley Smith

Allison is een jonge vrouw met een naar verleden. Ze wil niets liever dan haar angsten overwinnen en trauma's verwerken. Allison besluit mee te doen aan "Perdition", een soort spel waarbij ze urenlang geterroriseerd wordt. Ze denkt dat dit haar kan helpen het verleden te verwerken, maar komt al gauw tot de ontdekking dat het spel schokkender is dan zij dacht.

avatar van Rickyman
Niet eens zo'n heel onaardig horrorfilmpje dit... dat mooi sfeervol is geschoten en hangt er ook lang een naar eng sfeertje in de lucht, kwam er zo nu en dan nog een geinig verrassinkje voorbij, maar het vage verhaaltje leek soms ook langdradig te worden en kon niet overal even goed boeien.
Had toch wel meer verwacht van deze regisseur, van onder andere Dread en de Last Shift.

avatar van Spartaan1986
Regisseur DiBlasi heeft nogal wat middelmaat op zijn naam staan en ook deze is helaas geen uitzondering. Het oogt allemaal erg goedkoop en er hangt een 'softporno achtig' sfeertje. Daarnaast is het acteerwerk vrij matig en op de horror moet je heel lang wachten. Op zich was dat niet heel erg, want de film heeft zoveel compleet gestoorde personages en rare fratsen dat ie ergens nog wel wist te vermaken. Totdat de laatste 20 minuten aanbreken, dan komt de horror tevoorschijn maar worden er een aantal compleet ongeloofwaardige en vergezochte twists tegenaan gegooid waar je tenen spontaan van beginnen te krommen. Uiteindelijk doet de afloop er dan niet veel meer toe.

Dread vond ik DiBlasi's beste film en ook dat was al niet bepaald een meesterwerk. Misschien dat ie met wat meer budget en betere acteurs eens wat leuks neer kan zetten want ergens heeft ie wel enige potentie.

avatar van Noodless
Vond er echt niks aan. De opzet is uiteindelijk ook heel stupide gezien het geheim achter het spel. De film wist me op geen enkel moment te boeien qua spanning, locaties, sfeer, acteerwerk, gore..... Overslaan zou ik zeggen. 2/10