Morto Não Fala (2018)

Brazilië
Thriller / Horror

geregisseerd door Dennison Ramalho
met Daniel de Oliveira, Fabiula Nascimento en Bianca Comparato

Stênio is werkzaam als assistent in een mortuarium. Hij verbergt zijn gave om met lijken te communiceren en wil met name de geheimen van een lokale gangster te weten komen. Het is hierdoor dat Stênio een schokkende onthulling doet over zijn eigen leven en hij poogt meer te weten te komen om zijn pas ontdekt probleem op te lossen. Deze misbruik van zijn gave leidt evenwel tot gruwelijke gebeurtenissen.

avatar van Mr Thee
IFFR 2019!

avatar van Basto
Erg leuk! Soort Braziliaanse Dellamorte, dellamore.

Eindelijk weer eens een horror met een originele insteek, al is het ook een feest der herkenning. Had wel 10 minuten ingekort mogen worden, gewoon wat scherper snijden overal.

Wordt waarschijnlijk een tv serie.
Leuke regisseur, gaan we hopelijk nog wel meer van horen.

avatar van Macmanus
Aardig.

De film verdoet niet veel tijd met de gave van de protagonist. Er hangt ook wel een neerslachtige sfeer in deze film doordat zijn woorden de laatste zijn die de lijken horen. Het scenario maakt daarna wat magere plot keuzes en beland je meer in een geesten horror film. Het is wel fijn dat de film zich daar wel aan toegeeft waardoor het een vrij rechttoe rechtaan horror filmpje is geworden. Enige nadeel is dan weer wel dat het iets te voorspelbaar is en het zich te weinig los weet te maken van genre genoten. En dit had gewoon 90 minutes moeten blijven.

Toch is het geen slechte film en is er voor de liefhebber van het genre wel wat te genieten. Het gewelddadige en troosteloze Brazilië is ook wel een sfeervolle back-drop van dit verhaal.

3 sterren.