Deslembro (2018)

Alternatieve titel: Unremember

Brazilië / Frankrijk / Qatar

geregisseerd door Flavia F. Castro
met Jeanne Boudier, Hugo Abranches en Arthur Vieira Raynaud

Tiener Joana voedt haar ziel met literatuur en rock. In 1979, wanneer amnestie in Brazilië wordt toegekend, wordt ze gedwongen om met haar familie van Parijs terug te keren naar het land dat ze zich nauwelijks herinnert. Terug in de stad waar ze werd geboren, en waar haar vader was verdwenen, herwint ze herinneringen aan een versnipperde jeugd in Rio de Janeiro. Niet alles is echt, niet alles is verbeeldingskracht. En naarmate ze zich de zaken herinnert, moet Joana haar eigen verhaal schrijven in de tegenwoordige tijd.