La Camarista (2018)

Alternatieve titel: The Chambermaid

Mexico / Verenigde Staten

geregisseerd door Lila Avilés
met Gabriela Cartol en Teresa Sánchez

Eve (Gabriela Cartol) werkt lange uren als kamermeisje in een luxe hotel in Mexico-Stad. De jonge alleenstaande moeder reist ver om naar haar werk te gaan en heeft aspiraties voor de toekomst. Ze hoopt dat haar toewijding haar een begeerde plek zal opleveren als schoonmaakster op een executive verdieping. Ze schrijft zich in voor het volwasseneneducatieprogramma van het hotel in haar zoektocht naar een beter leven, maar ontdekt al snel dat het niet per se de meest hardwerkende is die opgemerkt wordt voor promotie.