• 8.296.313 stemmen

Monrovia, Indiana (2018)

Documentaire | 143 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Frederick Wiseman

IMDb beoordeling: 7,0 (588)

Plot Monrovia, Indiana

In de nasleep van de verkiezingen van 2016 moeten journalisten langs de kust ervan uit gaan dat ze niet doordringen bij de Amerikaanse staat. Op zijn eigen manier helpt Wiseman die leegte te vullen, door ons een paar maanden onder te dompelen in een hoek van het Midwesten die zelden op film wordt afgebeeld. Hij pakt de politiek niet openlijk aan, maar hij laat ons nadenken over een regio waar landbouw, sport en de christelijke kerk dominante factoren zijn in een voornamelijk blanke gemeenschap.

imageimageimage

avatar van Malick

Malick

Ongeveer na een half uur in Monrovia, Indiana krijgen we een ceremonie te zien waar er een bepaald lid van de vrijmetselarij een speldje krijgt opgespeld en / of oorkonde krijgt. Zoveel jaar in dienst of iets dergelijks. Op het eerste gezicht lijkt het op een onschuldig alternatief van de padvinderij. Ze schuifelen wat om elkaar heen, ze lachen wat en er worden herinneringen opgehaald. Maar iedereen die een beetje bekend is met deze sekte weet hoe gevaarlijk ze zijn. Ik vond Wiseman er opvallend lang bij stilstaan.

avatar van McSavah

McSavah

In de plotomschrijving zie ik echter een nog gevaarlijkere sekte.

avatar van Malick

Malick