Tito e gli Alieni (2018)

Italië
Komedie / Sciencefiction

geregisseerd door Paola Randi
met Valerio Mastandrea, Clémence Poésy en Luca Esposito

Na de dood van zijn vrouw leeft een professor geïsoleerd van de wereld in de woestijn van Nevada, in de buurt van Area 51. Hij zou zogezegd werken aan een topgeheim project voor de Amerikaanse regering, maar in werkelijkheid brengt hij zijn dagen door op een divan, luisterend naar het geluid van het universum. Zijn enige contact met de buitenwereld is Stella, die bruiloften met een alienthema organiseert voor toeristen die op zoek zijn naar buitenaardse wezens. Op een dag ontvangt de professor een boodschap uit Napels: zijn stervende broer vertrouwt hem zijn twee kinderen toe, zodat ze bij hem in Amerika kunnen wonen. Anita (16) en Tito (7) komen aan en verwachten de legendarische verlichte stad Las Vegas, maar in plaats daarvan bevinden ze zich in een godvergeten oord, in de handen van hun gekke oom en op een vreemde, mysterieuze plek waar er buitenaardse wezens zouden leven.