ad

Geregisseerd door: Jose Montesinos

Met onder meer: Gina Vitori, Aubrey Reynolds en Russell Geoffrey Banks

Releasedatum: 15 augustus 2018

Over Frenzy

"Survival is her only option"

Een groep millennialvrienden onderhoudt een populaire reisvlog die helpt bij het financieren van hun avonturen. Paige (Gina Vitori), de leider van de groep, bracht onlangs haar jongere zus Lindsey (Aubrey Reynolds) bij de groep. Lindsey en een ander groepslid krijgen een verhouding en worden snel de populairste leden bij hun volgers. Om het kijkerspubliek te stimuleren besluit de groep een illegale snorkeltrip naar een prachtige baai te maken. Maar wanneer hun watervliegtuig neerstort, vechten ze voor hun leven als ze worden aangevallen door een groep witte haaien.

imageimage

avatar van Waku

Waku

Ik zou de trailer maar niet kijken, zie je in kleine twee minuten hele film...inclusief de clou..

avatar van clubsport

clubsport

• 1999 berichten

dit is met afstand de slechtste haaienfilm die ik ooit gezien heb , alle ingredienten van een goedkope b film zitten erin

We hebben de matige acteerprestaties van de cast , slechte cgi van de haaien , haaien die zelfs grommen

echt ???

zelfs het bloed is cgi gemaakt , eigenlijk zijn alle special effects belabberd om aan te zien .

dan word er nog een dramaplotje erbij bedacht over 2 zussen die met mekaar overhoop liggen .

Het is niet al te best , het eilandje als locatie was wel aardig bedacht maar verder is het behoorlijk knullig .

• 20925 berichten

Leuk gegeven maar echt waardeloos uitgewerkt en vreselijke slechte cgi.

avatar van XanderJ

XanderJ

Als je er blanco in gaat is het redelijk te doen, verwacht geen Jaws of Shallows.

avatar van mikey

mikey

Was even bang voor een remake. Maar gelukkig ..... slechts een film over millennials die vloggen tussen de haaien.

avatar van italklaas

italklaas

Dat er mensen zijn die hiermee geld verdienen kan ik echt niet begrijpen en dat er mensen zijn die geld investeren in een bagger film als dit, is ook al heel moeilijk te begrijpen. Als je dit bericht lees voordat je zou overwegen de film te bekijken, wees gewaarschuwd... NIET DOEN... en als je dit bericht leest nadat je de film heb bekeken, begrijp je precies wat ik bedoel en ben je net zo stom als mij geweest.

avatar van Metalfist

Metalfist

I had a raft, but the sharks ate it

Zo af en toe heb ik gewoon zin in een hersenloos filmpje. Iets waar je niet teveel bij moet nadenken na een zware werkdag en dan kom ik eigenlijk wel vaker bij iets van het SyFy Channel uit. Een paar maanden geleden toevallig eens Arachnoquake gezien (gigantische spinnen die tevoorschijn komen na een aardbeving ofzoiets, ik ben het merendeel al vergeten) en blijkbaar heeft de Belgische commerciële zender VTM een regeling met SyFy, want ze hebben ook deze Surrounded op hun online platform staan. Een haaienfilm kan er bij mij altijd in maar zoals te verwachten is dit niet veel soeps.

En toch heb ik me eigenlijk wel geamuseerd. De effecten zijn om te beginnen echt wel belabberd. Dit is echt niveau Arachnoquake (en die zag er al gedateerd uit) maar er zit maar liefst 6 jaar verschil tussen beide films en met de beste wil van de wereld kun je je niet voorstellen dat dit echt uit 2018 komt. Ik verwachtte nog ergens te lezen dat dit gewoon een aantal jaar op de planken is blijven liggen maar neen, dit is echt zo'n 2 jaar geleden gemaakt.. Van het vliegtuigje dat na een paar minuten al crasht tot de drie haaien die terreur zaaien. Het ziet er echt slecht uit en tegelijkertijd is dat hetgeen wat ik gisteravond echt zocht. De afmetingen van die beesten zijn niet consistent en zelfs het fameuze Red Rocks Cove waarnaar het groepje vloggende millenials op zoek was, is niet altijd even ver qua afstand als je de verschillende drone shots moet geloven. Erg vreemd in ieder geval maar ach, wie kan het wat schelen. De personages blijkbaar al zeker niet maar dat was ook ergens te verwachten aangezien die het IQ van de gemiddelde goudvis lijken te bezitten.

De ene na de andere belachelijke actie wordt dan ook met een uitgestreken gezicht uitgevoerd (en je weet ook dat Lindsey de meest lompe beslissingen zal maken en er dan bovendien nog mee weggeraakt!) en je kunt je afvragen hoe ze er in hemelsnaam in zijn geslaagd om deze gezegende leeftijd te halen. Dit soort films staat nooit bol van de echt grote namen (of het moesten ondertussen aan lager wal geraakte types zijn zoals Edward Furlong) en hoewel Aubrey Reynolds het als Lindsey ook maar met het belachelijke script moet doen, weet ze er eigenlijk nog vrij goed mee weg te geraken. Het is geen Blake Lively in The Shallows (om maar eens een recente goede haaienfilm te noemen) maar ze is in ieder geval wel een stuk beter dan wat je bijvoorbeeld in sommige Jaws vervolgen of de Shark Attack cyclus voorgeschoteld kreeg. De rest van de cast is echter wel een stukje belabberder. Zeker Gina Vitori als Paige, de zuster van Lindsey, heeft een aantal tenenkrommende scènes maar niets is erger dan die monoloog van Lanett Tachel (Kahaia) over haar tijd in het leger.

Tjah, wat moet je hier eigenlijk mee? SyFy weet perfect wat hun publiek is en net zoals The Asylum pikken ze graag in op wat huidige trends en ze doen dat met een erg beperkt budget. De film zou naar het schijnt voor $500k zijn gemaakt en dat op 12 dagen.. Ze zullen er wel iets aan verdienen vermoed ik en eerlijk gezegd, van mij mogen ze het blijven doen. Geen nodeloos lange opbouw maar gewoon ineens knallen en na zo'n 80 minuten al de aftiteling over het scherm laten rollen. Er kunnen andere films iets van leren maar het is en blijft een feit dat die effecten er wel verschrikkelijk slecht uitzien.

avatar van AmazingPP

AmazingPP

SyFy staat er natuurlijk om bekend dat het slechte films maakt en dit doen ze ook met opzet; dat is een ding wat duidelijk te zien is. Deze film is daar geen uitzondering op. Man, wat heb ik weer gelachen om de slechte effecten, de vreselijke acteerprestaties, de zwemprestaties van de hoofdrolspeelster (het lijkt wel of ze slaat op het water) en het vreselijk voorspelbare, zoete verhaaltje! Met recht een van de slechtste haaienfilms ooit gemaakt en daarom vond ik hem zo grappig dat ik hem gewoon drie sterren geef! Lang leve SyFy!! 3*