Sauerkrautkoma (2018)

Duitsland
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Ed Herzog
met Sebastian Bezzel, Lisa Maria Potthoff en Enzi Fuchs

Dorpsagent Franz Eberhofer zit weer in de problemen. Hij wordt tegen zijn zin bevorderd en reist af naar de grote stad München. Hij deelt daar een woning met zijn excentrieke kameraad Rudi, maar ook met zijn rivaal Thin Lizzy, die zijn cheffin blijkt. Gelukkig is er al snel een uitvlucht om terug te keren naar het dorpje Niederkaltenkirchen. In de Opel van zijn vader wordt een lijk gevonden en een oude bekende, de succesvolle zakenman Karl-Heinz Fleischmann probeert zijn vriendin Susi te versieren. Misschien wordt het eindelijk eens tijd voor de trouwerij, die de dorpsagent almaar voor zich uitschuift.

Van de regisseur van Dampfnudelblues, Winterkartoffelknödel, Schweinskopf al Dente en Grießnockerlaffäre.

Ik krijg er Jiskefet associaties bij.