Neuilly Sa Mère, Sa Mère! (2018)

Frankrijk

geregisseerd door Gabriel Julien-Laferrière
met Samy Seghir, Jérémy Denisty en Valérie Lemercier

In 2008 ontdekte Sami Benboudaoud Neuilly-sur-Seine, waar hij dolle avonturen beleefde. Tien jaar later, terwijl alles goed gaat met Sami, die zijn studies in de politieke wetenschappen briljant afrondt, gaat niets goed met zijn neef Charles de Chazelle. Sinds de nederlaag van zijn idool Sarkozy bij de presidentsverkiezingen, is hij in een diepe depressie beland wanneer zijn familie al hun fortuin verliest en Neuilly moet verlaten. Door iedereen verworpen, vinden de Chazelles hun toevlucht bij Sami in Nanterre. Vanaf dan zal het leven van Sami en de inwoners van zijn stad nooit meer rust kennen.