I Still See You (2018)

Thriller

geregisseerd door Scott Speer
met Bella Thorne, Richard Harmon en Dermot Mulroney

Tien jaar geleden zorgde een Apocalyps ervoor dat de wereld geteisterd werd door geesten. Nu ontvangt Veronica "Roni" Calder een dreigend bericht dat weleens verband kan houden met deze bovennatuurlijke krachten. Ze krijgt hulp van haar mysterieuze klasgenoot Kirk en daalt af in de schaduwwereld waar de grens tussen de levenden en de doden vervaagt. Een strijd tegen de klok om een sluwe moordenaar te vatten, is begonnen.

• vanaf 29 maart te koop op dvd en blu-ray

Vanaf 29 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Alathir
Vermits ik niet tot 29 november kon wachten en I Still See You al online gelekt is, toch maar eens bekeken. Ik was dan ook dusdanig onder de indruk van Scott Speer zijn vorige film Midnight Sun. Helaas kan deze film gebaseerd op het boek Break My Heart 1000 Times van Daniel Waters hier niet tegenop. Daarvoor is de film een beetje te cheesy bij momenten en vond ik het ook niet altijd goed uitgewerkt. Ik vraag me ook af wat er met Bella Thorne haar haar is gebeurd, echt lelijk imo. Het coolste van de film is het concept over remnants, overleden mensen die in The Event zijn "gestorven" en als een soort van hologram zijn achtergebleven. Deze hologrammen lijken zich steeds te herhalen en niet te variëren. Of is er toch meer aan de hand? Dit kan je ontdekken in de film.

Op het einde kent de film nog een leuk twistje en vond ik het plot ook redelijk uitgelegd. Belangrijk in een Scott Speer film is de soundtrack, dewelke ik weer erg kon appreciëren. Desondanks vond ik het net iets te Young Adult om hier echt van te kunnen genieten en was de chemie tussen Richard Harmon en Bella Thorne niet helemaal wat het moest zijn. Kleine tegenvaller dus.

avatar van Anjin
Net gepindakaast, dit was een echte thriller, en mooi in elkaar gezet

avatar van mixmaster
Leuke Thriller met mooie beelden en een goed verhaal.
Verwacht geen super spanning of harde actie , deze film moet het hebben van de mooie effecten en goed verhaal.
Acteerwerk is ook goed, kortom best een goede Thriller.

avatar van tattoobob
Ik ben benieuwd.

Benieuwd! Ik ga 'm binnenkort in de bios bekijken. Ik kan de 'young adult'- theorie begrijpen, want de film is voor 12 jaar en ouder. Meestal ga ik voor films voor 16 jaar en ouder. Maar wie weet valt deze reuze mee

avatar van mrklm
12+-horror is geen horror, zoveel blijkt wel weer uit deze zwak geacteerde, matige thriller. Het feit dat deze film bedoeld is voor tieners mag geen excuus zijn om een scenario vol gigantische plotgaten en inconsistenties, maar zonder verrassingen te verfilmen. Het is niet zo moeilijk om te raden hoe de vork in de steel zit, maar het ergste is dat de pogingen tot suspense en spanning volledig mislukken. Bella Thorne en Richard Harmon beschikken over nul charisma en slaapwandelen zich door de slappe twist naar het melodramatische einde van een verhaal dat de moeite van het vertellen amper waard is.

avatar van Zwolle84
Flauw. Echt weer zo’n tienerthrillertje dat eigenlijk geen moment weet te boeien. Plot noch uitwerking weten je aandacht erbij te houden, ook al doen de lippen en tepelpiercing van Bella nog zo hun best.

Alathir schreef:

Oei, dat lees ik nu - achteraf - pas. Dat is wel schrikken, zo’n vrije val na die prachtfilm.

avatar van Alathir
Zwolle84 schreef:

Haha ja, hier had beduidend meer ingezeten. Volgende keer beter zeker

avatar van n00r
mrklm schreef:

Zowel Moviemeter als IMDB geven geen horror aan dus geen idee hoe je daar bij komt.

avatar van mrklm
n00r schreef:

Een logische verklaring: ik heb 'm gezien

avatar van Zwolle84
Ik heb ‘m ook gezien, maar met horror heeft dit weinig te maken. Het is gewoon een pure thriller.

avatar van n00r
mrklm schreef:

Een logische verklaring: ik heb 'm gezien

Gek dat je dan nog steeds denkt dat het Horror is

Het is inderdaad een thriller. Hoewel nergens hoogstaand, is deze film goed te pruimen. Zeker wanneer je van thrillers houdt.

Vanavond in de bios gezien. Best een leuke, spannende film. De film moest het vooral hebben van de effecten, zoals het wegvagen van de geesten. Begon met horror- elementen, maar ging over in een thriller. Weet dus niet waar de film onder geschaard moet worden. Geen hoogvlieger, maar wel een origineel concept Was best een bezoekje aan de bios waard. Volgend jaar miss naar The Prodigy, kwam voorbij in het voorstukje

avatar van ikkegoemikke
The Event took people we cared about,
but it also left a part of them behind.
Remnants.

Toen ik een tijdje geleden “Shovel Buddies” had gezien, hield ik me voor om het item “Films kijken waar Bella Thorne in meespeelt” aan mijn to-do lijst toe te voegen. Nu moet ik wel toegeven dat ik ondertussen zo’n groot aantal to-do lijstjes heb, dat ik er bijna mijn zitkamer mee kan behangen. Kortom, veel woorden maar weinig daden. Tot mijn genoegen zag ik aan het begin van de film dat ze ook in “I still see you” meespeelde. Het enige waar ik wel van schrok, was haar verschijning. Niet zo’n guitige, frisse en bloedmooie verschijning zoals in de eerstgenoemde film. Wel een alternatief uitziend en rond zich heen trappende goth-chick met ravenzwart haar en stevige stappers aan haar voeten. Zo’n type dat je tegen komt in een met rook en boenkende doemmuziek gevulde pub. Het enige wat ontbrak was een piercing door haar wenkbrauw en onderlip.

En toch kon je doorheen de mascara een glimp opvangen van dat lieftallig gezicht met die fonkelende ogen. Zelf was ik ook zo’n alternativo in lang vervlogen tijden en heb ik me meermaals ingelaten met meisjes die er zo uitzagen. Maar geloof me. Er zaten nogal wat vogelverschrikkers tussen die de dikke laag make-up gebruikte als camouflage. Bella Thorne daarentegen blijft een ravissante verschijning. Misschien dat haar lippen er nogal botox-behandeld uitzien. Maar verder is het een hoogst appetijtelijk ogende jonge dame. Vooral als ze in T-shirt bh-loos rond paradeert. Maar genoeg over Bella Thorne. Er is ook nog de film. Net als in “Shovel Buddies” krijgen we hier te maken met gestorven medemensen. En hiermee wordt Veronica (Bella THorne) in haar dagelijks leven geconfronteerd. En niet alleen zij maar wereldwijd zien mensen de slachtoffers van een wetenschappelijk fiasco waarbij een labo implodeerde. Een implosie die mensen binnen een kilometers grote straal deed verdwijnen waarna ze als holografische beelden verschenen in de maatschappij. Zo’n beetje als de schaduwen die achterbleven van de mensen die aanwezig waren in Nagasaki en Hiroshima toen de atoombom viel.

Het zijn dus geen fenomenen zoals Cole kon zien in “The Sixth Sense” of Thomas in “Odd Thomas”. Daar waren het geestverschijningen. In “I still see you” zijn het gevisualiseerde herinneringen die dagelijks op regelmatige tijdstippen verschijnen en steeds dezelfde routine uitvoeren. Totdat je ze aanraakt en ze met een plofje terug verdwijnen. Het zijn onveranderlijke verschijningen zonder bewustzijn die geen invloed hebben op het dagelijkse samenleving. Tot er eentje verschijnt in de badkamer waar Veronica zich staat te douchen (Ja hoor!) en haar waarschuwt voor een levensbedreigend, naderend onheil. Daar zit dan wel de gelijkenis met de eerder genoemde films. Namelijk dat entiteiten uit het hiernamaals het hoofdpersonage waarschuwen dat er iets staat te gebeuren. In ieder geval zijn deze verschijningen een onderdeel van de huidige maatschappij. Er wordt zelfs les gegeven over “remnants” zoals ze genoemd worden. Overblijfselen uit het verleden. Het enige wat ik niet begreep, was de aanwezigheid van personen uit een ver verleden.

Ik voeg “I still see you” toe aan het rijtje horrors voor tienermeisjes. Het is zeker niet bibberen en huiveren bij zulke films (zoals in “Happy Death Day” of “Before I fall”). Verwacht dan ook geen tienermeisjes die gillend de zaal verlaten. En men heeft ook voor een beetje romantiek gezorgd zodanig dat dit doelpubliek ook een beetje kan wegdromen. In eerste instantie verwachte ik een spannende film met paranormale gebeurtenissen en spookachtige gebeurtenissen. Achteraf gezien is het een soort Nancy Drew-achtige film waarbij Veronica met de hulp van medestudent Kirk (Richard Harmon), die belangstelling toont voor de “remnants”, het mysterie van een zogenaamde seriemoordenaar tracht op te lossen. Ondanks dat er soms prachtige beelden te bewonderen vallen en je het verhaal hoogst origineel kan noemen, valt het al bij al tegen. De aanvang was veelbelovend. Maar naarmate de film vorderde werd het allemaal nogal oppervlakkig. En wat de uiteindelijke uitkomst zou zijn, kon je eigenlijk al vrij vroeg raden. Het is inderdaad iets voor tieners die bij het bekijken angstig dicht bij elkaar kruipen. Voor mij was het net zoals een politiek debat bekijken. Altijd hetzelfde en niets speciaals.

avatar van schumacher
Niet de beste film die ik dit jaar heb gezien maar zeker niet slecht en zeker het bekijken waard al zal niet iedereen dit graag zien.
Vervelen doet de film niet, het is zeker een thriller en der zitten meerdere elementen in. (Klein vleugje romantiek, drama, spanning, het visuele etc...).

Dat geesten gedoe (visuele) die je ziet vond ik geinig gedaan, echt wel leuk gedaan.
Acteurs speelden hun rol ook goed.
De achtergrond muziek was ook goed en passend.
Er is nog een leuke twist ook.

Bella Thorne mag er best zijn en ze liep meermaals zonder BH aan, bewuste zet vd maker volgens mij want het mocht er wel zijn .

Aanrader.

avatar van Noodless
Interessant origineel verhaal met een leuke Bella Thorne, maar echt spannend wordt het eigenlijk niet. Vooral naar het einde toe wordt het allemaal wat zoetjes en vlug uitgewerkt. 5/10