Ma Fille (2018)

Frankrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Naidra Ayadi
met Roschdy Zem, Avant Strangel en Natacha Krief

Hakim en Latifa ontvluchtten de Algerijnse burgeroorlog in de vroege jaren 90. Ze leven sindsdien in de Jura, met hun twee dochters: Nedjma 14 jaar, en Leila, de oudste, die voor kapster leert in Parijs. Drie dagen voor Kerstmis ontvangt Nedjma een korte sms van haar oudere zus. Ze zal niet in staat zijn om voor de feestdagen naar hen toe te komen, omdat ze weer te veel werk heeft. Latifa overtuigt Hakim om Leïla op te zoeken en haar mee te brengen. Nedjma zal met hem meegaan, zij zullen van de gelegenheid gebruik maken om Parijs te verkennen. Bij hun aankomst in het kapsalon vernemen ze dat Leila daar eigenlijk nooit gewerkt heeft...

avatar van Mac Hammer Fan
Remake van "Le Voyage du Père" met Fernandel en Lilli Palmer. Ik wil het origineel zeker ook zien.