Sangarid (2017)

Estland / Finland / Letland
Actie / Komedie

geregisseerd door Jaak Kilmi
met Märt Pius, Karl-Andreas Kalmet en Veiko Porkanen

De jaren tachtig. Drie Esten vluchten vanuit de Sovjet-Unie naar Zweden om het leven te kunnen leiden dat ze altijd op tv hebben gezien. In Zweden worden ze ontvangen als echte helden die het IJzeren Gordijn wisten te doorbreken. Maar na een tijdje luwt het mediacircus en de dissidenten ontdekken dat ze nu niet meer zijn dan gewone immigranten. Ze verzinnen idiote ideeën om aan de kost te komen.