American Chaos (2018)

Documentaire

geregisseerd door James D. Stern

Zes maanden voor de presidentsverkiezingen van 2016 besteedde regisseur Jim Stern al zijn tijd aan het zich focussen op Donald Trump-fans met verschillende achtergronden. Het was een zoektocht naar inzichten en antwoorden, voor alles dat de stijgende aantrekkingskracht van de miljardair zou kunnen verklaren en waarom deze kiezers zich geen zorgen maakten om de zoveel verontrustende dingen die de kandidaat had gezegd en gedaan. Hij werpt met deze documentaire een licht op moeilijke kwesties die de natie troebel maken - een culturele kloof die nog steeds gevaarlijk verkeerd begrepen wordt en die blijft zorgen voor scheuren in de structuur van de Amerikaanse democratie.