The Row (2018)

Canada / Verenigde Staten
Thriller / Horror

geregisseerd door Matty Beckerman
met Lala Kent, Mia Rose Frampton en Sarah McDaniel

Een seriemoordenaar heeft het gemunt op de meisjes op de campus. Nieuwkomer Riley raakt verwikkelt in een sinister complot met een duister geheim bij het dispuut waar ze lid van is. Ondertussen onderzoekt haar vader, rechercheur Cole, de zaak. Hij moet proberen de identiteit van de moordenaar te onthullen voordat het te laat is en Riley het volgende slachtoffer wordt.

avatar van schumacher
B-film.
Verhaal, acteren, dialogen en al de reutemeut waren gewoon niet goed.

Enige reden wrm ik bleef kijken was voor de tamelijk vele schoon meiden in de film, die waren nog de moeite waard. Hoofdrolspeelster heel mooie meid ook. Bij deze nog een 2, de film zelf was echt niet goed.

avatar van Phantasm
Leuke horror-thriller die lekker wegkijkt.

avatar van cantforgetyou
Dit mag zich geen B-film noemen, maar een C of D film. Echt verschrikkelijk slecht. De dialogen, de actrices/acteurs, het camera werk, wat een nepzooi. Toch helemaal afgekeken. Okay, de 'mannen' in de film doen het nog aardig. De politie heb ik het dan over. De vrouwen in de film gaan gelukkig snel dood. Die zijn zo dom, slecht gecast en lelijk.

avatar van jeroentjuhhhhh
Wanproduct. Er zijn zo ontzettend veel toffe indie / low budget films binnen dit genre die een release verdienen in de Benelux, maar The Row is de zoveelste drol die door de keuring glipt. Ik kan geen enkele invalshoek bedenken waardoor daar enige logica achter te vinden is. Het is niet per se heel marketable en kwalitatief is dit objectief armzalig. Met Randy Couture heb je een naam die binnen de C-categorie actiefilms nog enige bekendheid geniet, maar binnen het horrorgenre natuurlijk totaal nietszeggend. Voor wie een spoedcursus 'zo-moet-je-dus-niet-monteren' wilt, kun je hier terecht. Verder gewoon vermijden als de pest. Besloot het de voordeel van de twijfel te geven omdat ik Alien Abduction (2014) wel kon waarderen destijds, maar dit is een blijk van onvermogen.

avatar van Noodless
Tja, slecht gecast of lelijk lijkt me niet, want de film heeft heel wat eye candy en de meesten passen wel bij dit soort werkjes. Alé, die Lala Kent die het hoofdpersonage speelt, mag er toch wel best wezen. En wat te zeggen van de mooie meiden zoals het eerste slachtoffer Sarah McDaniel ( Isabell ) en het tweede slachtoffer Katelyn MacMullen ( Laura ). Daarnaast spelen er nog wel heel wat vrouwelijk schoon mee, alleen ze krijgen veel te weinig screen mogelijkheden. Ik denk ook aan de wat oudere vrouwen die meespelen zoals Malea Rose die de chef van de detective Cole ( Randy Couture ) speelt en ook Jennifer Titus die Nina Baker speelt. Helaas krijgen ze weinig invulling, vooral bij die laatste had ik het gevoel dat ze belangrijk was in het verhaal. En zo komen er nog wel een paar voorbij, maar meestal vluchtig net zoals de film. En dat is het grote probleem van de film. Ook de kills worden heel vlug en vaak buiten beeld gebracht en als kijker komen er heel wat personages op je af, maar eigenlijk maakt dit achteraf niks uit. Het lijkt precies om de simpelheid wat te verdoezelen om optionele daders te kunnen verdenken. Maar de film kijkt vlot weg door videoclipachtige beelden, vrouwelijk schoon, de luchtigheid....echt vervelen doe je niet, maar het genre horror past hier niet. Voor mij een light thriller 5/10