Agora: Apo ti Dimokratia stis Agores (2014)

Alternatieve titels: Agora: From Democracy to the Market | Agora: Από τη Δημοκρατία στις Αγορές

Griekenland / Duitsland / Qatar
Documentaire

geregisseerd door Yorgos Avgeropoulos

Van 2010 tot 2014 onderging de Griekse bevolking de bikkelharde besparingen die hen door de troika werden opgelegd. Daklozen, gaarkeukens, werkloosheid, armoede, gewelddadige conflicten en de opkomst van extreem-rechts. De droom van welvaart is veranderd in een nachtmerrie en de politiek is aan het afbrokkelen. Yorgos Avgeropoulos draait zijn camera naar zijn thuisland. Hij registreert de ontwikkeling van de crisis vanaf het prille begin en traceert de impact ervan op de levens van mensen. Hij is onder andere getuige van volksprotesten in de straten, de ontwikkeling van solidariteitsbewegingen en de opkomst van het fascisme.