• 8.298.732 stemmen

Genre: Drama / Oorlog

Geregisseerd door: David G. Evans

Met onder meer: Justin Bruening, Sarah Drew en Jason George

Plot Indivisible

"One Marriage. One Family. Under God."

Met een sterk, geloofsgetrouw huwelijk zijn de Turners klaar om hun roeping te volgen: God, hun familie en het land dienen. Vers van het seminarie en de opleidingstraining in het leger komt Chaplain Turner samen met zijn gezin aan in Fort Stewart. Nog voordat de Turners zich in hun nieuw huis kunnen installeren, wordt Darren ingezet in Irak. Heather blijft alleen zorgen voor hun drie jonge kinderen en helpt ook de families van de andere ingezette soldaten. Ondanks de wens om verbonden te blijven met hun geliefden, eist de harde realiteit van de oorlog dagelijks een tol...

imageimageimageimageimageimage

Ltc. Jacobson

Elle Turner

avatar van Mamavan4

Mamavan4

Wanneer kunnen we deze film in Nederland zien?

stinissen (crew films & series)

Voor een christelijke film meer dan aardig met de halve cast van Greys Anatomy.

avatar van Lebarron

Lebarron

Indivisible is een religieus gezinsdrama tegen een oorlogsfilm achtergrond. Centraal staat de familie Stewart. Een op het oog alledaags Amerikaans gezin buiten het feit dat man Darren chaplain is in het leger. Hij wordt naar Irak uitgezonden en Heather blijft achter met de kinderen. Darren ondervindt the horrors of war aan den lijven terwijl Heather buiten haar gezin leiden ook probeert de andere army wives op te monteren. Het echte gevecht begint echter wanneer Darren zwaar getraumatiseerd terugkeert van zijn tour of duty. Overleeft hun huwelijk deze crisis?

Ik persoonlijk vond dit een ijzersterke film want hij is voor mij als militair zeer herkenbaar. Mijn vriendin en dochters vonden het ook een goede film. Ze begrijpen nu iets beter waar het 'prikkelbare' humeur dat mij soms plaagt vandaan komt. De film toont als geen ander het ontstaan van PTSD bij een militair en de gevolgen er van voor de militair zelf en zijn omgeving. Iedere militair krijgt een tik van de molen, vooral gedurende zijn of haar eerste uitzending omdat alles dan immers nieuw en extra heftig is. Zodra de eerste kogels op een APC ketsen weet je dat het serieus is en gaat de meter lopen. Het is dan een kwestie van tijd tot de emmer overloopt en dan blijkt pas hoe sterk je bent. Het maakt namelijk niet uit hoe diep je valt maar hoe je land. Een chaplain heeft de ondankbare taak om te helpen met dat landen. Wij staan echter niet stil bij het feit dat hij of zij ook hun portie leed te verwerken hebben. Dit toonde deze film uitstekend en ondanks het feit dat geloven centraal staat is hij niet prekerig. Darren geeft zelfs eerlijk toe dat de bijbel ook niet alle antwoorden geeft. Tegelijk toont hij ook dat het thuisfront het niet makkelijk heeft.

Indivisible is een uitstekende film over militairen en de gevolgen van PTSD met een prima cast. Een aanrader met name voor militaren en ex-militairen en hun partners, kinderen en andere naasten om meer begrip voor elkaar te krijgen. Voor ieder ander is het ook een uitstekende film.