Hyeong (2016)

1 stem

Zuid-Korea

geregisseerd door Soo-kyung Kwon
met Kyung-soo Do, Jung-suk Jo en Shin-hye Park

Doo-sik wordt voorwaardelijk vrijgelaten uit de gevangenis, mits hij een jaar lang de zorg voor zijn halfbroer Doo-young op zich neemt. Doo-young was ooit een veelbelovende judoka tot hij zijn gezichtsvermogen verloor door tijdens een wedstrijd ongelukkig terecht te komen. Omdat zijn ouders overleden zijn, woont Doo-young alleen. Vanwege zijn handicap sluit hij zich af van de buitenwereld. De enige met wie hij nog contact heeft is zijn vroegere judocoach Soo-hyun. Het is flink schrikken wanneer na vijftien jaar plotseling zijn oudere halfbroer bij hem komt wonen, te meer omdat de twee een grondige hekel aan elkaar hebben.

TEASER

Film met twee gezichten. Het eerste deel is een Kain en Abel verhaal, waarin de grote tegenstellingen tussen de twee broers duidelijk gemaakt worden. Ergens halverwege kent het plot een twist dat leidt naar een heel ander verhaal. Het tweede deel van de film worstelt met de neiging om als tranentrekker over de schreef te gaan. Een beetje minder had best gemogen.