November 13: Attack on Paris (2018)

Alternatieve titels: November 13 | 13 Novembre : Fluctuat Nec Mergitur

Frankrijk
Documentaire
161 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Gédéon Naudet en Jules Naudet

Op 13 november 2015 was Parijs het slachtoffer van een zestal terroristische aanslagen, waarbij uiteindelijk 130 mensen om het leven kwamen en ook talloze mensen zwaar gewond raakten. De meeste doden vielen tijdens een optreden van de band Eagles of Death Metal in het theater Bataclan. “13 November - Attack on Paris” is een driedelige documentaire waarin de persoonlijke verhalen van alle betrokkenen belicht worden. De documentaire zet alle feiten op een rij en laat tevens de mensen die door de tragedie bij elkaar werden gebracht aan het woord: van de overlevenden en de brandweer tot de politie en de leiders van de Franse regering.