Speed Kills (2018)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Jodi Scurfield
met John Travolta, Katheryn Winnick en Jordi Mollà

Tijdens een strenge winter in New Jersey verhuist de miljonair en bouwmagnaat Ben Aronoff plotseling met zijn vrouw Katherine en kinderen naar Miami Beach. Hij laat zijn winstgevende bedrijf, een prachtige verzameling antieke auto's en zijn huis achter, wanhopig op zoek naar een nieuwe start. Hij wordt meteen verliefd op speedbootraces. Aronow wil de perfecte speedboot bouwen en kampioen worden. Zijn eerste bedrijf wordt een groot succes en al snel verdient hij meer dan hij kan uitgeven. Zijn boten, race-exploits en gezelligheid maken hem beroemd. Hij verkoopt boten aan iedereen, van The Beatles tot George H.W. Bush. Maar al snel raakt hij betrokken bij een onderzoek naar het witwassen van geld. Terwijl de muren om hem heen sluiten, beseft Aronow dat een aanstaande dagvaarding mogelijk het enige is dat zijn leven kan redden.

Dit is de reguliere bioscoopversie, er is ook een VR-release:
Speed Kills Is A Feature-Length VR Movie Starring John Travolta - uploadvr.com

Based on the book by Arthur J. Harris, the film follows the life of speedboat racing champion. Interestingly, though, the film has been shot in both standard format and in VR. While a big screen release will take place in 2018, the VR component will be distributed a little different.

avatar van DreamTech
Geen verkeerde film over het leven van Ben D Aronow ( Aronoff) wel een paar tips voor onze Johnny als je een pruik draagt doe het dan overal vooral in je nek en als je de telefoon in je handen hebt in je jongere jaren scheer je grijze haren van je handen dus met andere woorden John geen close ups voor de rest aardige film/doco over het leven van de speedboat ( ala drugs wit was ) kampioen in de vroege jaren 70 !! heb me niet verveeld !!

avatar van parcivalis
Volstrekt lege film zonder echte actie of hart voor de zaak. Aan Travolta zal het niet liggen (want die speelt de sterren van de hemel) maar hoe hij ook zijn best doet, het lukt me maar niet om me met de hoofdpersoon te identificeren en de slotscène laat me dan ook volkomen koud. Voor wie zin heeft om 140 minuten lang te kijken hoe een gladde, rijke, ouwe vent jonge vrouwen versiert is dit echter een buitenkansje.

Travolta speelt opnieuw een karakterrol. Dat kan, als je, zoals in dit geval, de film (mede)produceerd. Als het een bekend verhaal was geweest, was het misschien wél te pruimen geweest. ?

avatar van Master Blaster
Slechte film maar door John Travolta blijf je wel kijken.

Oh god ik kan alleen maar pruik zien...

edit: En botox! Botox heel veel botox!

Iedereen doet erg zijn best, Travolta voorop, maar dit is echt een film van en voor middelmatigen. Het leven van Aronow bood nochtans genoeg aanknopingspunten voor een boeiende filmversie, maar hoewel alle aspecten behandeld worden werkt het nergens echt goed. Had men de titel dezes veranderd in Botox Kills in plaats van Speed Kills had men de waarheid geen geweld aangedaan, want het is tamelijk funest dat er zoveel liefhebbers van deze behandeltechniek hier interessant liggen te doen. Vooral bij John zelf doet het zichtbaar letterlijk pijn als hij enige expressie op zijn vastgeroeste tronie probeert te krijgen, waardoor deze misdaadfilm onbedoeld nog grappig wordt ook. Door de fraaie locaties in Miami en de manier waarop Aronow op de dansvloer zijn wulpse, blonde vrouw probeert te versieren doet deze film lichtjes denken aan Tony Montana in Scarface, een wat unfaire vergelijking die Speed Kills op alle fronten logischerwijs verliest. Ondanks dat hij niet van onbesproken gedrag was, is het personage Don Aronow eigenlijk ook te veel een goedzak om echt indruk te maken, had men meer filmische vrijheid genomen en van deze man een mean bastard gemaakt, dan was dat dit project zeker ten goede gekomen. Pover.

avatar van Left4Dead
Laatst een waardeloos stuk prent met Travolta gezien over race-autootjes.
Nu stapt de gast over op bootjes, sla deze dan maar over.

avatar van schumacher
De film zelf kan je moeilijk hoogstaand noemen maar toch bleef die bekijkbaar dankzij John Travolta, topacteur , alleen , dat botox gedoe is er wel wat over.

Katheryn Winnick is de heel mooie blonde stoot, wie kijkt daar nu niet graag naar . Dat is dus Lagertha uit de serie Vikings , daarmee dat ik ze herkende.

Nee Left4dead, een film met een topacteur sla ik alvast nooit over, John Travolta valt niks te verwijten, die acteerde heel goed en overtuigend. Dat is bij bv Bruce Willis al anders geweest, tijd geleden meerdere films met hem gezien die nog 40 keer minder waren als deze en waarbij Willis als een natte dweil acteerde, alsof hem geen goesting had.

avatar van Noodless
Matige film over het leven van Ben Aronoff die met zijn speedboat bedrijf en races veel geld verdiende en bekendheid verwezenlijkt. Daardoor ligt hij natuurlijk ook goed in markt bij de vrouwen wat leidt tot de scheiding met zijn vrouw en weinig aandacht voor zijn zoon. Wanneer die plotseling een zwaar ongeluk krijgt, probeert hij er wel voor hem te zijn. Helaas buiten dat ene moment wordt hier verder in de film totaal geen aandacht meer aan besteed. Ben leert de mooie Katheryn Winnick ( onbekend voor mij ) en het vorige leven wordt totaal vergeten. Beetje raar. Al wat dan de klok slaat zijn de mooie locaties in Miami, feestjes en natuurlijk de speedboatraces en drugs. John Travolta speelt een degelijke rol, maar zijn schmink en gebruik botox kan wel tellen. Man man...hoe ziet die hier uit De film kabbelt verder zonder noemenswaardige scènes en het slot zorgt voor een grijze muis. Gezien de intro, het verloop en het karakter van Ben is dat einde ook wel voorspelbaar. 5/10

avatar van boemboem27
aardige film maar da,s dan ook alles mee gezegd
wordt eigenlijk nergens spannend,leuk oid.
leuke 100 min.
kijken en maar weer vergeten.

avatar van Phantasm
Echt bijzonder was dit niet echt, gauw vergeten.