Si Ling Hun (2018)

Alternatieve titels: Dead Souls | Les Âmes Mortes | 死靈魂

China / Frankrijk / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Bing Wang

Documentaire die bestaat uit interviews met overlevenden van de heropvoedingskampen Jiabiangou en Mingshui, die eind 50-er jaren door het Chinese communistische regime werden opgezet in de schrale woestenij van de Gobi-woestijn. Het land kende tien jaar communistische overheersing (de revolutie gebeurde in 1949) en een groot aantal volwassen burgers waren voormalige nationalisten. Overal waar je keek, werden mensen verdacht van het niet hebben van de juiste ideologie.

avatar van Rvdz
Komt in drie delen op Mubi, de eerste staat er vanaf nu op.

avatar van tbouwh
Ik zie het ja. Tzo. Ik denk dat ik dit misschien toch wel ga 'doen'. Die kans krijg ik niet zo snel meer.

Ik zat al te denken dat nu de kijkvoorraad sneller slinkt (er is meer dan genoeg), omdat ik niet naar de bios kan moet ik misschien tóch aan La Flor beginnen, maar MUBI en Bing Wang brengen redding zie ik

avatar van McSavah
Liever nog een keer La Flor kijken dan deze rommel.

Ja ik krijg altijd een rode waas voor de ogen wanneer mensen haten op La Flor.