A Dangerous Son (2018)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Liz Garbus

Een op de tien Amerikaanse kinderen hebben last van een zware emotionele stoornis, en meer dan 17 miljoen hebben een psychische stoornis ervaren. Deze documentaire draait om drie families die allemaal moeite hebben om de juiste behandeling te vinden voor hun kind. In deze film wordt de cyclus doorlopen van bezoeken aan adviseurs, medicatie, ziekenhuisopnames en confrontaties met de lange arm der wet.

avatar van LOTR-lover
Intrigerende documentaire over 3 zonen met psychische problemen en de gezinnen waarin zij leven. Schrijnend om te zien dat hulp soms (veel te) ver weg is. De docu gaat minder diep in op de verschillende diagnoses en achtergronden waardoor alles wel een beetje diepgang mist. Maar hoe dan ook een prima docu om te kijken, vooral als je qua werk en/of privé ook te maken hebt (gehad) met deze situaties.

7/10 (IMDB)