Vargur (2018)

IJsland / Denemarken / Zweden
Drama / Thriller

geregisseerd door Börkur Sigþórsson
met Gísli Örn Garðarsson, Baltasar Breki Samper en Anna Próchniak

In een poging om zijn financiële problemen op te lossen, rekruteert Erik zijn broer, Atli, om hem te helpen bij het importeren van een lading cocaïne in IJsland. Deze laatste is een kleine crimineel die net is vrijgelaten uit de gevangenis. Het duo transporteert de drugs via plastic korrels die zijn ingeslikt door een jonge Poolse vrouw Sofia. Erik denkt dat hij alles weet, totdat de vrouw die ze hebben ingehuurd ziek wordt.

avatar van Rodger
Mooie spannende thriller.
Iets wat je van Scandinavische film kunt en mag verwachten.
Lekker grauw, en een complot wending wat men niet verwacht.
3.5 ***