The Operative (2019)

Duitsland / Israël / Frankrijk / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Yuval Adler
met Diane Kruger, Martin Freeman en Cas Anvar

Rachel is een polyglot die zich overal op haar gemak voelt. Ze wordt door de Mossad, de Israëlische inlichtingendienst, gerekruteerd en krijgt Thomas als contactpersoon toegewezen. Rachel wordt naar Teheran gestuurd voor een undercoveropdracht. Ze valt voor Farhad, de zakenman die ze moet bespioneren. Wanneer Rachel steeds gevaarlijker terrein betreedt en zich alleen nog maar kan focussen op haar missie, besluit ze te stoppen met haar werk. Dit laat Thomas geen andere keuze dan haar op te sporen vooraleer ze een gevaar voor Israël kan betekenen.