Battle Drone (2018)

Alternatieve titel: Battle of the Drones

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Mitch Gould
met Dominique Swain, Natassia Malthe en Michael Paré

Als zondebok van een vuil politiek spelletje, leeft ex-marinier Vincent Reikker al jaren ondergedoken. Samen met zijn team specialisten levert hij – vaak met tegenzin – diensten als huurling. Wanneer een smokkelopdracht hem naar een afgelegen magazijn brengt, blijkt al snel dat het om een valstrik gaat. Opgejaagd door hightech gevechtsrobotten, moet zijn team alles uit de kast halen om te overleven.

avatar van Pazmaster
Het ziet er bij vlagen niet eens zo verkeerd uit, de intro was best veelbelovend zelfs, maar het is en blijft een B film. Het verhaal is niet al te sterk, net als het acteerwerk, ook al wordt er weldegelijk geprobeerd er iets van te maken. Het is het allemaal nèt niet. Wellicht kun je je hier nog mee vermaken als je van simpel vertier houdt, maar ik vond het geen voldoende waard.

avatar van DreamTech
Waarom die stomme humor erbij dan had het nog wat kunnen wezen jammer !!!

avatar van Captain Proton
Aardige film. Geen hoogvlieger. Echt meer een film die je één keer bekijkt en waarschijnlijk nooit meer. Verhaal is simpel. Acteren ging. Special effects was goed en dat was het ook het enige wat goed was. Meer een film voor een regenachtige zaterdag of zondag.

avatar van thoyouknow1980
Onverwachte topper
Super coole film in mijn ogen met lekker veel actie.
De cast vond ik trouwens ook best tof,er zitten een aantal leuke acteurs in die mij bevallen.
En vooral het hoofdpersonage kwam verfrissend en cool over.
Sowieso lijkt dit wel een feelgood movie onder de actiefilms,met een heerlijk sfeertje.
Het verhaal rond drones vind ik ook boeien,voor mij dus een zeer geslaagde kijkbeurt

Ga vooral niet nadenken, of deze film ook maar enigszins serieus nemen. Meer dan dom kijkvoer is het niet. Maar meer pretendeert deze film ook niet te zijn. En voor wat het is, een simpele en luchtige lowbudget actiefilm, is het helemaal niet verkeerd. Tegen het einde werd er wat te lang gerekt misschien, maar al met al viel deze film me zeker niet tegen. Gewoon verstand op 0 en kijken, voor anderhalf uurtje vermaak. En daarna net zo snel weer vergeten.

Zelfde filmset gebruikt als Kill Command ?

avatar van TronMan
U krijgt te zien; Veel Slow Motion met nep olie/bloed. Vervelende en compleet onleuke 'humor' , een stupide cast., robots (of drone's) ' die Terminator's denken te zijn zonder A.I.,. dus vandaar non stop mis schieten. Dat met een verhaal wat al 1000x verteld is. Al met al, behoorlijk ruk.

avatar van Shadowed
Matig.

Uiteindelijk niet de actie/sci-fi film die ik ervan had verwacht, al wist ik al gelijk dat dit geen behoorlijke hoogvlieger zou zijn. De film is nog geen SyFy, maar de effecten en CGI zijn nogal houterig voor zo'n project dat groots wil overkomen.

De karakters zijn weer de typische 'helden'. Alle types hebben we al een keer eerder in een actiefilm voorbij zien gaan. De baas met een trauma, de stoere vrouw, de lompe en grote kerel en de vechtsportkrijger. We hebben het allemaal al gezien en als het hier nog extra sterk aangezet is helpt daar niet bij.

De Slowmotion achtige actiescènes zijn in het begin nog wel leuk, maar op een gegeven moment gaan ze behoorlijk in de herhaling vallen waarmee het allemaal niet zo vernieuwend meer is. Het wordt eigenlijk allemaal behoorlijk "uitgemolken". En dat valt tegen, want ik kan me hieruit niet snel een actiescène herinneren die niet in slowmotion was.

Acteerwerk zelf is ook niet zo bijzonder, al doet Mandylor het nog wel prima, maar de ervaring van hem is duidelijk hoger. Ook Earles blijft leuk, altijd leuk om hem te zien. Voor de rest is het allemaal maar wat stoer zijn met schieten en schoppen uitdelen.

De actiescènes zijn richting de helft allemaal wat saai, het helpt er dan ook niet bij dat die drones niet al te best op het scherm gezet zijn. De CGI mist gewoon de kracht, al zijn de designs wel in orde. De actie is nergens echt opwindend en begint vaak wat te vervelen.

De film is uiteindelijk wel kijkbaar, maar hier had toch wel wat meer ingezeten dan wat er uiteindelijk op het scherm getoverd staat. Jammer, maar met meer variatie tussen de actiescenes was dit beter geweest misschien.

avatar van schumacher
Middelmatige film.
Men kon er veel meer uithalen.
Het was teveel vh zelfde, steek daar wat meer variatie in en dan krijg je een betere film te zien, de aktiescenes waren gewoon heel de tijd hetzelfde en omdenduur zit je toch wel effe te zuchten.
Dat slomo gedoe mag wel eens op gepaste momenten maar ook hier was het teveel van datte.
Het acteren viel al bij al nog mee en de muziek was ook nog cava.

Ik heb al slechter gezien dan dit, maar ook veel beter dusja, het is een film die ik toch niet zal aanraden aan de maten.

Geen vervelende film om te bekijken, met weinig verwachtingen aan begonnen en dan valt het toch mee. Simpele titel voor een simpele actiefilm bedoeld voor eenvoudige zielen die het zichzelf niet te moeilijk willen maken. Hadden ze ook Robocop 4 of 5 kunnen noemen, de technologische ontwikkelingen worden in Battle Drone gepresenteerd alsof het iets heel spectaculairs is, maar feitelijk hebben we dit in de jaren tachtig dankzij Verhoeven al een keer beter gezien. Van dit type rechttoe rechtaan actiefilms had je in vorige decennia talloze exemplaren liggen bij de plaatselijke videoboer, maar moet regisseur Gould nageven dan zijn eigentijdse variant minder slordig en wat enerverende oogt dan die productie destijds. Acceptabele B film.

Dit zou echt een typische Actie / Sciencefiction film kunnen zijn welke gemaakt is door door Netfilx, maar dat is dus niet het geval. Het verhaal is best eenvoudig en clichématig, namelijk een groepje ervaren huurlingen onder leiding van Vincent Rekker (Louis Mandylor) wordt verraden door de Amerikaanse regering en moet noodgedwongen hun weg uit een hinderlaag zien te vinden, waarbij ze aangevallen worden door een dodelijk team van hightech gevechtsrobotten.

Hoewel het allemaal weinig bijzonder is en inderdaad overkomt als een B-film, wist deze film me toch wel te vermaken omdat er veel actie in zit (wordt zeer regelmatig, misschien wel iets te veel, ook in slow motion weergegeven) en ook omdat de verschillende ervaren huurlingen (waar overigens niemand van dood gaat) best wel leuke personages (met verschillende vaardigheden en ze zorgen ook voor de nodige zwarte humor) zijn en daaronder valt ook nog eens een knappe scherpschutter, te weten Valkyrie (Natassia Malthe). Omdat het tempo best hoog is en er ook best veel in gebeurt (soms zelfs spannend) en de film ook maar iets van 90 minuten duurt, wordt het eigenlijk nergens saai of vervelend.

Al met al een vermakelijke explosieve Actie / Sciencefiction film, met de nodige suspense, adrenaline en zwarte humor.

avatar van Grindhouse62
Deze film kon mij absoluut niet bekoren. Het was net dat hij iedere keer opnieuw begon. Vond er slecht in geacteerd en de montage was om te huilen.was absoluut niet mijn ding. Vond de robots aardig om te zien.

avatar van Phantasm
Leuke aktiefilm die lekker wegkijkt.