The Rhythm Section (2020)

Verenigd Koninkrijk
Actie / Mystery

geregisseerd door Reed Morano
met Blake Lively, Jude Law en Daniel Mays

'The Rhythm Section' volgt Stephanie Patrick, een verslaafde vrouw wier familie om is gekomen bij een vliegtuigongeluk. Een journalist ontdekt echter dat de crash geen ongeluk was en wordt vervolgens vermoord. Stephanie besluit zelfstandig een zoektocht te starten naar de waarheid en de daders.

• vanaf woensdag 10 juni te koop op dvd

Vanaf 28 februari 2019 in de bioscoop (Paramount Pictures, via Universal)

EDIT: bioscooprelease is komen te vervallen.

Redelijke film maar je weet wat komt

avatar van AniSter
Leuk geprobeerd. Het plot was niet slecht maar de uitwerking een beetje te simpel. Ok, op een paar redelijk spannende scenes na. Voor een tussendoortje nog net te pruimen. Beoordeling daarom ook middelmatig.

avatar van schumacher
Zwakke film.

avatar van james_cameron
Rommelige, afstandelijke en vooral niet-boeiende thriller. De prima cast wordt grotendeels verspild en de boel wil maar niet spannend worden. Her en der een verdwaalde geslaagde scene (zoals de kunstig in beeld gebrachte autoachtervolging) en het camerawerk is eersteklas, maar in de montagekamer is het duidelijk ergens fout gegaan.

Erg middelmatige wraakfilm, met een ongeloofwaardig plot en verkeerd gekozen acteurs. Gelukkig heeft het twee deel, na een vreselijk tamme eerste helft waarin desperate huismus Lively wordt omgeturnd tot een zogenaamde nietsontziende moordmachine, nog wat fraai in beeld gebrachte actie en spanning te bieden, waardoor het nog wat lijkt. Arme Blake Lively is hopeloos verkeerd gecast als de aan zichzelf twijfelende wraakgodin, een raar kapsel maakt nog geen goede rol. Maar de grootste misser is toch het rammelende script, inclusief de tergend trage verhaalopbouw van een regisseur die duidelijk niet weet hoe hij de kijker moet raken.

avatar van filmkul
Matige thriller die wat leentjebuur speelt met Nikita. Het verhaal is zwak en vrij onlogisch. De uitwerking is wat saai. Niet dat de film verveelt, maar er had wat meer spanning in mogen zitten. De actie is vrij beperkt en Lively komt niet echt lekker in haar rol. Visueel ziet de film er verder goed uit. Een wat makkelijk gemaakte thriller. 2,5

Matige film over een vrouw die erachter komt dat er opzet in het spel was bij het vliegtuigongeluk van haar ouders. Weinig origineel en het plot weet ook niet echt te boeien hierdoor. Het hoofdpersonage is wat ongeloofwaardig (ook omdat Blake Lively niet echt op haar plaats is hier, ondanks dat ze tijdens de vechtscenes wel haar mannetje staat).