Zou Er (2015)

China
Drama / Romantiek

geregisseerd door Alec Su
met Duling Chen, Sichun Ma en Hao Ou

De introverte, verlegen Er Li is doof aan haar linkeroor. Ze is verliefd op de populaire Yi Xu, maar durft zich niet te uiten. De sexy zangeres Bala Li raakt tijdens een basketbalwedstrijd verliefd op Yang Zhang, die haar om persoonlijke redenen vraagt om een relatie te beginnen met zijn halfbroer Yi Xu teneinde hem op die manier het leven zuur te maken. Bala Li komt daarmee terecht in het vaarwater van Er Li.

Niet onaardige film over kalverliefdes, die geteisterd worden door de nodige puberale achterklap, jaloezie en wraakgevoelens. Film gaat iets te veel op de sentimentele toer, zeker naar het einde toe. Jammer bovendien dat Sichun Ma relatief vroeg uit de film verdwijnt, want zij speelde met verve het meest interessante personage Bala Li.