Darc (2018)

Thriller

geregisseerd door Julius R. Nasso
met Tony Schiena, Armand Assante en Kippei Shîna

De dochter van een Interpol-agent wordt door de Yakuza ontvoerd. De gangsters willen haar misbruiken voor mensenhandel. Het meisje zou als slavin verkocht worden. De agent neemt een gewelddadige crimineel in dienst om haar op te sporen en wraak te nemen op de organisatie.

Binnenkort te zien op Netflix

avatar van DreamTech
Nou prima actie en wraak film dit soort kijk ik graag, aanrader !!

avatar van Elchapo
GEWELDIG !!!!!!!!!!!!!!!! Dat hij zo goed zou zijn had ik niet verwacht,niet dat dit scenario nou een noviteit is in filmland maar het zijn de vechtscenes die de film dragen.......4.5 stars.

avatar van mikey
Uiteraard een hele rommelige vechtflick over een dude die constant knokt tegen Japanners in een onduidelijk land ergens op deze planeet. De flashbacks (30 jaar terug) zijn hilarisch, daar hangen posters met verwijzingen naar websites en waar auto's rijden uit 2017.

Gewoon aannemen dat wat je ziet maar zo is om te genieten van de matige knokscenes en wat functioneel naakt van strippers met je verstand op een laag pitje.

Ik heb deze film gekeken door de recensies hier, maar wat een tegenvaller. Acteren was slecht en de vechtscenes waren ronduit knullig. 2 sterren en alleen omdat ik de buurvrouw wel een stoer wijf vond.

avatar van Pazmaster
Een simpele actiefilm met matig acteerwerk. Ook de vechtscènes vallen tegen, elke trap of stoot zien we steeds weer vanuit een ander shot. Op deze manier kan je iedereen een goede vechter laten lijken, maar ik vind het juist ontzettend storend. In knokfilms wil ik juist lange shots van goed gechoreografeerde gevechten zien, maar dat is in deze film helaas niet aan de orde. En zonder mooie gevechten blijft er eigenlijk niet veel van deze film over.

avatar van Rodger
redelijke actie film, een beetje een combinatie van steven seagal en charles bronson..
wel aardig voor een keer,
2.5 **

avatar van schumacher
Love it: harde knokfilm, zalige gevecht scenes, acteren maakt weinig uit in zo'n film.
Gewoon vh begin tot het einde vette aktie.

avatar van horizons
Gewoon beetje klassieke harde klappen film. Film doet daarin wat die moet doen, tempo is goed en film duurt niet te lang. Zelfs nog wat onverwachte momenten in de film.

avatar van Sonygony
Film zit goed in elkaar. De film heeft me vanaf het begin tot eind geboeid en het was zeker spannend. Liefde en haat zit dicht bij elkaar in deze film. Deze revenge film vind ik sowieso een 8/10 waard. Zeker een aanrader!

Zeer matig.

Dan was die andere Amerikaanse Yakuza film van dit jaar een stuk interessanter. Dit is vooral een typisch Amerikaans actievehikel, met links en rechts wat Yakuza dingetjes toegevoegd. Alleen jammer dat het op zich zo weinig toevoegt aan de film zelf.

Wel fijn dat ze ten minste een aantal serieuze Japanse acteurs gekozen hebben. Shina en Watanabe zijn fijn, Sho Ikushima deed het minder goed, net zoals de rest van de cast. Acteurs met weinig uitstraling en niet echt de kwaliteit op iets met een personage te doen.

Niet zo heel belangrijk uiteraard, net als het feit dat het verhaaltje ook bitter weinig voorstelt. Deze film draaien om de actie en die is best erg matig. Slecht in beeld gebracht, lomp en met zeer weinig creativiteit uitgewerkt. En da's wel nefast voor een actiefilm natuurlijk.

Mnee, 't is dat het een kort filmpje is met aardig wat vaart en een paar bekwame Japanse gezichten, maar erg veel kwaliteit viel er verder niet te herkennen.

avatar van john mcclane 2
Ouderwetse knok film.
En ik ben zeker een liefhebber , soms als je krijgt wat je verwacht ga je uit je dak ( John wick bijvoorbeeld ) en Soms is het dit .
Vermakelijk . Maar de actie is niet erg vet in beeld gebracht , niet slecht ook . Maar vermakelijk is het dus wel .
Een zesje.

avatar van PapaBeartje
Vermakelijke actie/wraak film, de vecht scenes zagen er bruut en gelikt uit. (Ondanks de vele shots die in beeld gebracht worden.) Het acteerwerk was simpel maar toch degelijk uitgevoerd. De film heeft, precies de juiste speelduur, langer hoefde het voor mij niet te zijn. Prima om eens een keer te kijken wanneer men zin heeft in een lekkere knok film, verstand op 0, en gaan.

avatar van boemboem27
Goede spannende film met heel veel aktie.
Veel goede material arts.
Van begin tot eind genoten van deze niet onaardige film.

avatar van Shinobi
"Nobody just walks into the Yakuza."

Soms word je positief verrast door een onbekende film, echter is dat hier niet het geval.

Er wordt een standaard plot opgezet waarin - voor de zoveelste keer - een zwijgzame protagonist met een duister verleden iemand moet redden. Veel stelt het niet voor en het is te merken dat men nauwelijks poogt om moeite hierin te steken; die flashbacks zijn te onzinnig.

Qua verloop gebeurt er eigenlijk niets bijzonders. Het merendeel is namelijk gericht om het hoofdpersonage in situaties te laten komen waar hij zich uit moet knokken, waardoor het overige er maar een beetje bijhangt. Tony Schiena heeft bijster weinig présence en komt over als een slappe vaatdoek, om vooral de houterige dialogen niet te vergeten. Op een paar uitzonderingen na weet de rest van de cast ook geen indruk achter te laten.

De actie zelf is redelijk lomp en wordt nogal ongeïnspireerd gebracht. Juist op dit vlak zou je denken dat 'Darc' zich zou kunnen onderscheiden, maar alle inspanning ten spijt. Elke vorm van overzicht ontbreekt in deze scènes, omdat ze vanuit verschillende hoeken zijn geschoten en vrij snel achter elkaar zijn gemonteerd. Hierdoor lijkt de choreografie knullig, alleen in het slot veert het gebeuren nog enigszins op.

Al met al een matige actiefilm die je gerust kan overslaan.

2,0 Sterren.

avatar van Davido
Verrassend!! Lekkere film, goede rol die Tony hier speelt. Zat er lekker in en zag sommige dingen niet aankomen. Goede actie film.

avatar van Daan258
Shinobi schreef:
"Nobody just walks into the Yakuza."

Al met al een matige actiefilm die je gerust kan overslaan.

2,0 Sterren.

Kan hier zowat niks meer aan toevoegen. Helemaal mee eens.

Niet meer dan een vermakelijke B-film.
Jammer dat er zoveel fouten aanwezig zijn. Totaal niet realistisch.

Uitstekende wraak thriller. Zeker geen 12 in een dozijn actie film. Had wel wat weg van John Wick.
Brute kills, veel bloed mooie gevechten (niet te langdradig) en iedereen gaat dood.

Is voor mij een tegenvaller.
Niet de film die ik verwachtte, had beter verwacht.

avatar van Left4Dead
Zo wat een wisselende beoordelingen.
Ga hem toch maar ff kijken, lijkt mij een old skool wraakprentje. En daar houd ik wel van.

avatar van Brabants
Darc is een film waarin Tony Schiena zijn hoofdrol knap neerzet. We kennen hem al van soortgelijke films waarin hij op de achtergrond meespeelde. Op deze manier zie ik graag meer van hem. Het ietwat simpele verhaal is door de juiste setting en het acteerwerk toch meer dan prima om naar te kijken.

avatar van Left4Dead
Platte beukprent met lak aan verhaal, nou ja bijna.
Ex-con hakt de gehele jakuza familie in mootjes, ach het is een film hé.
Acteerwerk redelijk, regie wel oké, soundtrack ouderwets simpel.
Tja als je er niet veel van verwacht is het te doen, niets nieuws onder de zon.
Een mager vijfje is wel het hoogst haalbare in mijn oogjes.