Raazi (2018)

India
Actie / Misdaad

geregisseerd door Meghna Gulzar
met Alia Bhatt, Vicky Kaushal en Jaideep Ahlawat

Het waargebeurde verhaal van Sehmat, die trouwde met een Pakistaanse legerofficier om zo de Indiase inlichtingendienst van onschatbare informatie te voorzien tijdens de Indo-Pakistaanse oorlog van 1971. Door haar eigen veiligheid op het spel te zetten redde ze vele levens.

Prima spionagethriller over het ongelooflijke, maar niettemin waargebeurde verhaal van een studente die door haar vader uitgehuwelijkt wordt voor spionagedoeleinden. Zoals wel vaker in dit soort film druipt het patriottisme er vanaf. Dat belet evenwel niet dat dit een goed opgebouwde, spannende film is.
Alia Bhatt —ik heb nagenoeg al haar films gezien— toont andermaal haar veelzijdigheid als actrice.