Le Livre d'Image (2018)

Alternatieve titel: The Image Book

Zwitserland / Frankrijk
Experimenteel / Drama

geregisseerd door Jean-Luc Godard

In het begin is er niets dan stilte. Niets anders dan een revolutionair lied. Een verhaal in vijf hoofdstukken, zoals de vijf vingers van een hand.

Teaser

Zeriel schreef:

Xgogax je hebt wel een bijzondere stemgeschiedenis: +5000 berichten, slechts 5 stemmen alleen 5 sterren, alle voor GODard! haha.. Mooi getal ook 5.
Als er nog eens een Goddard op mijn pad komt zal ik aan je (woorden) denken.

Haha, ja dat viel mij ook al op. Bijzonder.

Hoe dan ook verbaasde het mij dat ik mijn geld niet terug kreeg toen ik de zaal verliet. Anderen hier naar laten kijken zou eigenlijk strafbaar moeten zijn.

avatar van xgogax
Ik heb deze film 2 keer in de bios gezien , vooral omdat ik denk dat ik nooit meer een mogelijkheid krijg om dit meesterwerk in de bios te bewonderen . Verder heb ik Le livre d'image (2018) 4 keer ( in z'n geheel ) op tv ( met zeer groot scherm ) bekeken en ontelbare keren op mijn laptop .

xgogax schreef:
Ik vermoed dat je hierdoor gehersenspoeld bent ?

avatar van xgogax
Eerder gehypnotiseerd . Ik vind vooral handmatig gemanipuleerde filmframes bloedmooi . JLG heeft persoonlijk elk filmframe handmatig bewerkt en tot kunst verheven , want elk filmframe in Lld'i is net een schilderij . Bovendien heeft JLG een gave m.b.t. het monteren . Alles wat hij aanraakt veranderd in goud . JLG heeft minstens 4 jaar aan dit meesterwerk gewerkt .

avatar van HK Senator
Gehypnotiseerd is wellicht het juiste woord. En daarmee ben je ook niet meer objectief. Je bent gewoon verliefd en liefde maakt blind.

xgogax schreef:
" Samantar came out of his miserable housing "

Volgens mij identificeert JLG zich met Samantar , zijn alter ego so to speak . Samantar verschijnt vanuit het niets en neemt het land over .

Hollywood , het Hollywoodimperium is onaantastbaar . Geen enkele filmindustrie , geen enkel land kan tippen aan het imperium . Hollywood produceert en heeft altijd al de beste , mooiste en meest kwalitatieve films geproduceerd . JLG is de enige die in staat is om het machtige Hollywoodimperium uit te dagen .

Hij is alleen en dat maakt hem onsterfelijk . JLG heeft nooit gewild om een koning te zijn , want hij staat boven alle koningen en imperiums . Er is geen god dan GODard !

avatar van Mac Hammer Fan
Zwitsers-Frans drama (2018) van Jean-Luc Godard, een ode aan de cinema zoals hij die beleefd heeft. Er zijn uittreksels uit films, foto's, schilderijen of tekeningen: Godard componeert een duizelingwekkende opeenvolging van sequenties, waarvan de spanningsboog het geweld van de stromen van onze hedendaagse beeldschermen oproept.
Deze laatste Godard, een afscheidslied voor de cinema, werd bekroond in Cannes.