Le Livre d'Image (2018)

Alternatieve titel: The Image Book

Zwitserland / Frankrijk
Experimenteel / Drama

geregisseerd door Jean-Luc Godard

In het begin is er niets dan stilte. Niets anders dan een revolutionair lied. Een verhaal in vijf hoofdstukken, zoals de vijf vingers van een hand.

TEASER

Bij Jean-Luc Godard:

Volgens Thierry Frémaux is JLG momenteel bezig met de opnames van een nieuwe film !

" Je sais également qu'il entame en ce moment le tournage de son prochain film. " : www.lefigaro.fr

xgogax schreef:

En de titel van diens nieuwste film is : Image et Parole !
JLG werkt al ruim twee aan dit project . Naar het schijnt is de film toch nog niet helemaal af en krijgen we Image et Parole naar alle waarschijnlijkheid pas in 2018 te zien . Persoonlijk verwacht ik een film in de stijl van Notre musique (2004) en Film socialisme (2010) .

seance.ru

Jean-Luc Godard's 'Image et Parole' still in production, won't be ready for Cannes - theplaylist.net

thefilmstage.com
filmio.nl

avatar van xgogax
Ik verwacht ( hoop ) dat Le livre d'image (2018) eigenlijk ' Adieu au Langage (2014) in het kwadraat ' is . Ware kunst is met de hand vervaardigd ! De eerste stills zien er iig erg handmade uit ...

Le livre d’image - casa-azul.ch

avatar van xgogax
Voor sommigen is het een droom die uitkomt wanneer hun film vertoond mag worden in Cannes , maar Frémaux moet JLG bij wijze van spreken smeken om zijn film in première te laten gaan .

" Frémaux said he asked the 87-year-old New Wave maestro if he would accept to be in competition and he responded simply, "As you wish." "

as you wish - deadline.com

avatar van xgogax
Yes , eindelijk toegevoegd . Bedankt !

Het lukt mij niet om de poster te wijzigen , maar ik denk dat het andere plaatje met door JLG handgeschreven titel Le livre d'image geschikter is . Beste kwaliteit is hier te vinden : wildbunch.biz .
Volgens de officiële sites duurt dit project tussen 84 en 85 minuten .

84 min. volgens deze site : casa-azul.ch
85 min. volgens deze site : wildbunch.biz

Hoewel JLG en Cannes samen een lange geschiedenis hebben , is Le livre d'image (2018) pas de zevende film van JLG ( achtste inclusief Aria ) die daar in première gaat en pas de zesde film die officieel genomineerd is voor de Gouden Palm ...

Hier is de teaser trailer : Le livre d'image (2018) - Vimeo

Lijkt volgens mij een beetje op de geëvolueerde versie van het eerste deel van Notre musique (2004) en het einde van Film socialisme (2010) . Collage / video essay-structuur kan inmiddels als een trademark van JLG beschouwd worden .

Mijn huidige JLG collage top 3 :

1. Moments choisis des histoire(s) du cinema (2004)
2. Liberté et patrie (2002)
3. De l'origine du XXIe siècle (2000)

avatar van xgogax
De eerste Palme d'Or voor JLG ! En het is absoluut geen ' troostprijs ' , maar een dik verdiende Palme d'Or spéciale . Cate Blanchett benadrukt dit ook concreet in haar statement hier : persconferentie - YouTube .

Le livre d'image (2018) is ( was ) gewoon radicaal anders dan andere films in de hoofdcompetitie voor een ' normale ' Palme d'Or . Een collage zonder acteurs , zonder verhaal etc. . Maar dan oneindig veel beter dan de rest .

Ik verwacht een kleurrijk meesterwerk en net zo geniaal / grensverleggend als 'Je vous salue, Marie' (1985) en Adieu au langage (2014) . Een plek in mijn persoonlijke top 10 is alvast gereserveerd ...

xgogax schreef:
Een plek in mijn persoonlijke top 10 is alvast gereserveerd ...

Dat is welhaast een grotere eer dan die erepalm.

cholopotter schreef:

Dat is welhaast een grotere eer dan die erepalm.
Ik ben dol op ' collage film ' . Voor mij meest interessante vorm van cinema , omdat editing hierbij centraal staat . JLG is op dit gebied flink aan het experimenteren geslagen met vertellen van iets aan de hand van archiefbeelden en is daarmee grensverleggend / vernieuwend bezig .

avatar van DiamondsRealDeal
xgogax schreef:

Waarom breng je geen stemmen uit ?

DiamondsRealDeal schreef:

Waarom breng je geen stemmen uit ?
Omdat ik het uitbrengen van stemmen niet zo belangrijk vind . Eindelijk ga ik dit project binnenkort zien en volgens sommigen is Le Livre d'Image (2018) zelfs progressiever dan Moments choisis des histoire(s) du cinéma (2004) : I & II

avatar van handsome_devil
Waar heb ik in hemelsnaam naar zitten kijken. Heerlijk.

Mijn huidige JLG collage top 3 :

1. Moments choisis des histoire(s) du cinema (2004)
2. Liberté et patrie (2002)
3. De l'origine du XXIe siècle (2000)
UPDATE

1. Le livre d'image (2018) ( ******* )

2. Moments choisis des histoire(s) du cinema (2004) ( ***** )

3. Dans le noir du temps (2002)
3. Liberté et patrie (2002)

avatar van xgogax
Le livre d'image (2018) heeft op mij een hypnotiserende werking en is bovendien zwaar verslavend . Elke keer ontdek ik iets nieuws . Volgens mij heb ik Lld'i inmiddels meer dan honderd keer gezien en ik blijf er continue aan denken , hahaha . HellUp !

Het laatste deel over een fictief land Dofa in Arabië is hilarisch .

" Samantar came out of his miserable housing "

avatar van wolfmanrene
Behalve op IFFR vanaf 31-1 ook een aantal keer in Eye te zien.

avatar van McSavah
wolfmanrene schreef:
Behalve op IFFR vanaf 31-1 ook een aantal keer in Eye te zien.

Oeh tof!

avatar van xgogax
Netjes en beter laat dan nooit . Eindelijk weer eens een Godard in een Amsterdamse bios .

Le livre d'image (2018) is overigens veel meer dan alleen maar collage werk . Le livre d'image (2018) is zoveel meer dan een samenraapsel van videoclips en geluid . Dit ultra modern en vooruitstrevend meesterwerk maakt deel uit van ' next generation ' cinema in z’n puurste vorm .

Overigens heb ik 80 % van alle filmclips in Le livre d'image (2018) herkend en daadwerkelijk ook alle films ooit gezien . Er is echter 1 clip ( van een Afrikaanse film ? ) die ik niet kan plaatsen . Ik zoek een film . Is er iemand die mij hierbij kan helpen en deze stills wel herkent ? Uit welke film komen deze stills : a & b & c & d ?

Enkele nieuwe trailers :

Originele Kino Lorber trailer