Welcome Home (2018)

Thriller

geregisseerd door George Ratliff
met Aaron Paul, Emily Ratajkowski en Riccardo Scamarcio

In een laatste poging om hun afbrokkelende relatie nog een kans te geven huren Bryan en Cassie een prachtige, romantische villa op het Italiaanse platteland via een home-sharing-website genaamd "Welcome Home". Al snel na aankomst raakt Cassie bevriend met Federico, de aardige, knappe vreemdeling die vlakbij woont. Bryan voelt zich onmiddellijk bedreigd door Federico's knappe uiterlijk en charme en Cassie raakt van streek door de jaloezie van Bryan.

Vanaf 8 november in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Trailer geplaatst.

avatar van rondh
Net in de sneak gezien in A'foort. Het verhaal was op zich wel ok. Niet origineel. Het leek voor mij wel een jaren 90 thriller; zo 1 van 13 in een dozijn zeg maar. De film had een een vervelende soundtrack. En er werd niet best in geacteerd. Alles wat er gebeurde was erg voorspelbaar. Alleen het einde zag ik even niet aankomen. Hoewel dat weer erg ongeloofwaardig was.

Eerste uur standaard thriller met te weinig spanning. Op zich best aardig om naar te kijken. Dat draaide in no time om naar een absurde ontknoping. Lachwekkend zelfs. Slecht acteerwerk van met name de vrouwelijke hoofdrol. Zelden gezien dat een film zichzelf zo vakkundig de nek omdraaide.

avatar van Shinobi
"We came here to fix this right?"

Deze titel heb ik meer gezien vanwege Aaron Paul, want op voorhand oogde dit nogal matig.

Op zich wordt er nog een aardig uitgangspunt gecreëerd over het stel Bryan en Cassie dat hun relatie probeert te redden door hun intrek te nemen in een villa gelegen op het Italiaanse platteland. De aanleiding hiervoor is dat Cassie is vreemdgegaan. De aanwezigheid van de enorm behulpzame buurman Federico zorgt voor nog meer wrijving hierin.

Jammer genoeg merk je al gauw dat de premisse om zeep wordt geholpen. Doordat je als kijker meer dan een tipje van de sluier ziet, wordt gelijk de angel eruit gehaald. Het verloop is een opeenstapeling van domme wendingen die je ruim van tevoren ziet aankomen en ontwikkelingen die kant noch wal raken. Als scriptschrijver zou je jezelf kapot moeten schamen om zoiets zwaks neer te pennen.

Ondertussen probeert George Ratliff je meermaals af te leiden door Emily Ratajkowski in situaties te plaatsen waar ze halfnaakt mag rond paraderen. Eerlijkheidshalve heb ik daar niets op tegen, echter houd je mij niet voor de gek hiermee. Paul tracht nog zijn best te doen, maar hij bevindt zich hier simpelweg op een zinkend schip. Hier en daar lijkt er nog iets dreigend te gebeuren, maar het mag niet baten. Dit levert vaak lachwekkend slechte momenten op.

Al met al een onsamenhangend vehikel dat het genre thriller onwaardig is. Paul moet eens wat betere rollen gaan uitkiezen, want dit doet zijn carrière geen goed.

1,0 Sterren.

avatar van Jako50
Aardig begin maar naar het einde wordt het allemaal een beetje ongeloofwaardig, maar toch een bioscoop release.

avatar van John Milton
Shinobi schreef:
dat doet hij al vanaf het moment dat hij de kans kreeg, gek genoeg. Jammer want ik had hem zo hoog zitten en hij kiest zelden een fijne rol. Vergelijk dat eens met Twilight acteurs Kristen Stewart en Robert Pattinson, daar had ik niets mee en ze kiezen jaar in jaar uit interessante rollen. Misschien niet de beste voorbeelden, maar ik kan er meer noemen.

Jammer dat hij niet de diepte ingegaan is.

avatar van IH88
Welcome Home

Matig. Aaron Paul doet het aardig en Ratajkowski is een prachtige actrice, maar dit is zo inspiratieloos en slecht dat ik me afvraag of ze het script wel echt gelezen hebben. Of gewoon zin hadden in een lekkere vakantie op het schitterende Italiaanse platteland. Ratajkowski moet zoveel mogelijk uit kleren, en Paul moet vooral heel chagrijnig en creepy kijken. Scamarcio is een eendimensionale bad guy waar je alleen maar met plaatsvervangende schaamte naar kunt kijken. Net zoals de twist op het einde.

avatar van schumacher
Het is idd allemaal (wat) ongeloofwaardig ja en toch heb ik ervan genoten, ik heb me niet zitten vervelen en dat is vaak het allerbelangrijkste voor mij.
Is het dan een topfilm? Nee, dat was het zeker niet, absoluut niet.

Aaron Paul zie ik graag spelen, denk maar aan breaking bad en need for speed en ook hier doet die het goed. Ik deel wel de mening van iemand die hier poste dat hem toch moet opletten om in zo'n films mee te spelen. Wat overtuigd een topacteur om in zo'n film mee te spelen? Voor Emily mss haha, ik zou waarschijnlijk ook wel overstag gaan, zie de film en je weet wel wrm .

Emily Ratajkowski: ja mannekes, bbrr . Wat een prachtvrouw, alleen al voor die meid blijf je kijken, echt wel een ferme madam, bloedmooi die is, alleen.............ze zal toch nog wat acteerlessen moeten volgen want dat was nu wel geene vetten.

avatar van Noodless
Tja, eigenlijk ook niet echt verveeld. Voor mij een gemiddelde film die je doet herinneren aan de vele B-thrillers uit de jaren 90 waarbij hier de fijne locatie wel een troef is en zeker de mooie Emily Ratajkowski.
Wat een beauty 6/10

Beetje ver gezocht en soms ongeloofwaardige airb &b thriller. Bedoeling is blijkbaar ook om er een erotisch tintje aan te geven, hetgeen alleen lukt omdat Emily Ratajkovski zo,n vreselijk lekker mokkel is.het slot akkoord is best verrassend maar anderzijds wederom tikkeltje ongeloofwaardig. 2.5*/3*

avatar van Daan258
Prima te doen.

Had het eerlijk gezegd slechter verwacht vanwege de score.
Je moet er wel echt even in komen want na een half uur dacht ik ook ik heb het eigenlijk wel gezien.
Toch blij dat ik doorgezet heb want daarna werd het allemaal best vermakelijk.
Ondanks dat het allemaal vrij voorspelbaar was heb ik me na het eerste half uur goed vermaakt.
Sowieso vond ik het wel leuk om Aaron Paul weer is te zien spelen.

5,5/10

avatar van Elchapo
Niet origineel,maar zeker onderhoudend en spannend.....3.5 stars.

avatar van mcdaktari
In tegenstelling tot andere hier vond ik Welcome Home helemaal zo slecht nog niet. Ik vond de film lekker weg kijken, ik wil nou niet direct zeggen dat het iets vernieuwends was, maar het was in mijn ogen toch een aangename thriller.

avatar van SmackItUp
Niets nieuws, maar het hele Italiaanse dorpssfeertje zit er goed in en als dan het acteerwerk ook nog eens op niveau is, heb ik niet zoveel te klagen.

En die Ratajkowski is echt een prachtdame

Interessante genrewending binnen anderhalf uur. Een thriller verandert langzaam in een soap opera. Geen nagelbijter maar een billenknijper.

avatar van dirk-dv
Zonde van de vrijdagmiddag overslaan deze
Enigste pluspunt was om Aaron Paul weer is te zien maar hij verdiend beter... B film

avatar van Joy4ever
Poeh, dit was niet best. Film begon nochthans vrij aardig.

Heerlijke spannende film ik heb me vermaakt.

Alweer een C-Netflut-fim De hoofdpersoon wentelt zich in zelfmedelijden (....gewoon wegwezen) Een onaantrekkelijke Italiaan,met slaapkamer ogen, die zelfs ongezien nog met je mee naar het toilet gaat. Een flutactrice, met een mager onaantrekkelijk lijf, die vnl half naakt in beeld komt...O het verhaal..Tja. Dat zie je na tien minuten aankomen. Ik acht mij zelf te goed voor deze rommel en heb hem bij de cafe-scene waar twee dames op komen draven ,uit het niets (???) uit gezet....

frans123 schreef:

""Plaatsvervangende schaamte"..wat een bagger.

avatar van Donnie Vallermee
Prachtige film !

Absolute wereldklasse

Dit zal wellicht een van de beste zijn van 2018

Heb mij enorm goed vermaakt met deze super film

Dikke 4**** sterren

Welterusten !

avatar van Flat Eric
Een typisch nietszeggend onaantrekkelijk en onbeduidend stel met issues waarbij je op een gegeven moment echt hoopt dat de Italiaan ze eens flink aanpakt.
Maar natuurlijk loopt het zo af zoals je wel verwacht had. Jammer.
Het Peeping Tom verhaal is wel vaker en beter uitgevoerd en dit is er ook weer eentje uit het desbetreffende genre. Niet perse heel slecht maar ook niet goed genoeg om er een voldoende van te maken. Het Italiaanse landschap maakt het nog enigszins het 'aangluren' waard. Maar ik zou er gewoonweg niet aan beginnen.

avatar van Simple Boy
Verhaal inderdaad 13 in een dozijn, maar heb me er wel mee vermaakt.
Dat Cassie niet doorheeft dat een andere vent over haar heen kruipt, met handen 2 x zo groot en haarlokken die over haar buik schuiven, slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Verder ben ik het oneens met ongeveer iedereen.. die Emily Ratajkovski doet me helemaal niets, met lippen waarmee ze haar kin en het puntje van haar neus zowat kan aanraken.

avatar van Spartaan1986
Niet origineel, maar soms toch best spannend en de cast was ook prima. Het einde was wel een flater, het haalt de film wel een beetje onderuit.