Kazarken: As We Dig (2016)

Alternatieve titel: Kazarken - En Creusant

België / Frankrijk
Documentaire / Fantasy

geregisseerd door Guldem Durmaz
met Guldem Durmaz en Denis Lavant

Na de uitvoering van een eeuwenoud Anatolisch helingsritueel droomt een vrouw van Turkse afkomst over fragmenten van haar herinneringen, zowel persoonlijk als collectief. Begeleid door een mythologisch karakter reist ze door de ruïnes van een oud Romeins ziekenhuis en de straten van een bergdorpje. Tijd en ruimte raken ontwricht en openen passages tussen twee werelden.