Pour Vivre Ici (2018)

Canada

geregisseerd door Bernard Émond
met Marie Bernier, Sophie Desmarais en Danny Gilmore

Monique heeft net haar man verloren. Hulpeloos verlaat ze haar huis in Baie-Comeau om haar zoon en dochter te bezoeken die in Montreal wonen, maar ze krijgt geen warm welkom. Alleen Sylvie, de liefde van haar jongste zoon die vijftien jaar geleden stierf, verwelkomt haar met zorg. Monique besluit door te reizen naar het stadje Northeastern Ontario, waar ze is geboren. Maar er er is niets overgebleven uit haar jeugd. Op de terugweg krijgt ze weer zin in het leven en keert terug naar huis, aan de noordkust, om in gedachten dicht bij de man van wie ze houdt de blijven.