Rückenwind von Vorn (2018)

Alternatieve titel: Away You Go

Duitsland

geregisseerd door Philipp Eichholtz
met Victoria Schulz, Aleksandar Radenkovic en Daniel Zillmann

Men zegt dat het gemakkelijk is om volwassen te worden, maar moeilijk om volwassen te zijn. De Berlijnse Charlie vindt het erg moeilijk onderscheid te maken tussen haar eigen verwachtingen en die van de mensen om haar heen. Haar vriend Marco wil een baby van haar en haar collega Gerry wijst er op dat ze al vijf jaar samen zijn. Maar Charlie weet niet zeker of het leuk zou zijn om een kind te krijgen. Misschien zou dat betekenen dat ze zichzelf uit het oog zou verliezen.

Sterke cast maar het verhaal is mij iets te voortkabbelend en luchtig. Vrouwen vinden dit leuk.