ad

Releasedatum: 28 september 2018

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Padre

"Revenge has a price"

De Padre is een kleine oplichter op de vlucht voor zijn achtervolgers, de voor de Amerikaanse Justitie werkende Nemes en de lokale politieagent Gaspar. Wanneer de Padre wordt gearresteerd, vlucht hij in een gestolen auto. Hij is er zich echter niet bewust van dat een vroegrijp meisje van 16, Lena, zich op de achterbank bevindt. Nadat ze hem heeft gechanteerd om haar mee te nemen op zijn tocht, plannen de twee een grote overval. Ze beseffen echter niet dat het voor hen gevaarlijk is om samen te werken en hebben evenmin oog voor de politie die hen op de hielen zit.

imageimageimageimageimage

avatar van schumacher

schumacher

Rotnacht dankzij deze oersaaie en slechte film.

Ik val hier bijna in slaap, kon me werkelijk niet 1 seconde boeien. Laat deze links liggen, anders weer ong 95 min verspild van uw leven.

Je ziet diene poster en dan denk je hm, dat kan popcorn vermaak worden maar helaas, nikske popcorn aan, twas eerder een megadun schelleke hesp, dat is wat je te zien krijgt.

Men zou boetes moeten geven aan wie zo'n gedrochten maakt.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Best een leuk filmpje hoor. Een kat- en muisspelletje in Mexico met 2 agenten die jacht maken op een oplichter die zich voordoet als pater en een jonge dame die zich bij hem heeft gevoegd. Op zich niet bijzonder maar het verhaal verveelt niet, een leuk spelende cast en de lekkere Spaanse/Mexicaanse muziek maken een hoop goed.

avatar van coumi

coumi

Een moderne western. Helaas zonder veel actie of avontuur, maar wel redelijk sfeer- en stijlvol. En ik hou van de tegenwoordige zeldzaamheid dat je de climax niet van te voren kunt voorspellen, zoals hier het geval is. Sterk spel van de oude rotten Nolte, Roth en Guzman die zich hier van hun kenmerkende kant kunnen laten zien. Iets te traag en te weinig origineel om een groot publiek aan te spreken, maar met name de meer ervaren, oudere filmkijkers zullen deze déjà vu glimlachend accepteren.

scorsese

Goeie film over een oplichter en kruimeldief die naar Mexico vlucht en daar gaat samenwerken met een tienermeisje. De wisselwerking tussen deze twee personages is wel vermakelijk uitgewerkt en weet tijdens het einde ook te ontroeren. Misschien niet helemaal toonvast, maar de film verveeld geen moment en de cast doet het ook goed.

avatar van mixmaster

mixmaster

Simpele film met een voorspelbaar verhaaltje, leuk om 'Good old' Nick Nolte weer is te zien.

Theunissen

Aangrijpend of ontroerend vond ik deze Drama film (was gisteren te zien op "Film 1") nergens, maar wel is het leuk om te zien dat er best veel bekende acteurs in meespelen zoals Tim Roth, Nick Nolte (die bijna 80 jaar is en soms ook wat moeilijk te verstaan is) en Luis Guzmán en die ook allemaal een hoofdrol hebben en het ook wel verdienstelijk doen. Maar de echte hoofdrolspeelster in deze film is natuurlijk Valeria Henríquez, die de 16-jarige Lena speelt en in het echt al 24 jaar is. Ondanks dat deze film eigenlijk niet zoveel voorstelt, vond ik hem wel nog enigszins vermakelijk om naar te kijken en dat komt mede ook door de luchtige humor van Luis Guzmán.

BBarbie

Colombia vormt het fraaie decor voor dit achtervolgingsdrama, dat niet overal even logisch en geloofwaardig in elkaar zit. Niettemin is het een vermakelijke film dankzij voldoende spannende momenten, een mooie cinematografie en prima acteerwerk van de deels zeer ervaren cast (Roth, Nolte, Guzmán), die wonderwel overvleugeld worden door de kwieke nieuwkomer Valeria Henríquez. Geen topper, maar het aanzien zeker waard.

Waarom sommige commentaren deze film situeren in Mexico is mij een raadsel.

avatar van K. V.

K. V.

Deze lag in de bib dus ook maar eens meegebracht. Niet echt grote verwachtingen bij deze, maar viel toch nog goed mee. Niet zo bijster origineel, maar weet toch te boeien. Toch nog heel wat bekend volk in deze film: Tim Roth, Nick Nolte (wat is die al oud) en Luis Guzmán.

Prima om eens mee te pikken als hij op tv passeert, maar niet veel meer.