Vision (2018)

Alternatieve titel: Voyage à Yoshino

Frankrijk / Japan

geregisseerd door Naomi Kawase
met Juliette Binoche, Masatoshi Nagase en Takanori Iwata

De Franse Jeanne schrijft beroepsmatig literaire werken en brengt een bezoekje aan het Japanse Nara. Daar is ze op zoek naar een mysterieuze en zeldzame kruid dat om de 997 jaren verschijnt. Tijdens haar reis ontmoet ze een mysterieuze man, woonachtig in de bergen. Ondanks de grote verschillen tussen hen op het gebied van taal en cultuur groeit er een sterke band tussen de twee.

avatar van Verhoeven
Waar komt dit opeens vandaan?! Juliette Binoche zit ook in de nieuwe film van Koreeda.